محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

روانشناسی رنگ ها در طراحی

روانشناسی رنگ ها در طراحی

رنگ، یكی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر زندگی انسان ها است و نقشی اساسی در ایجاد ارتباط میان انسان و محیط اطراف ایفا می کند.

در رابطه با اثرات روانی رنگ ها آن ها را به دو دسته تقسیم می کنیم: رنگ های گرم و رنگ های سرد. رنگ های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی باعث ایجاد احساساتی چون آسایش و خصومت و عصبانیت می شود. رنگ های سرد مثل سبز، آبی و بنفش احساس آرامش و به همان اندازه احساس غم و ناراحتی ایجاد می کند.

همچنین رنگ ها می توانند در تصمیماتی که در طول روز می گیریم تاثیرگذار باشند.

هر رنگی به نوعی خاص روی عواطف و احساسات ما اثر می گذارد. اگر با استراتژی درستی از رنگ ها استفاده کنیم، می توانیم کاربران و مشتریانمان را وادار کنیم آنگونه که ما می خواهیم درباره کار ما و فعالیت های ما برداشت کنند.

حال بیایید اثرات و ویژگی های رنگ های مختلف را مرور کنیم:

رنگ آبی:

  • ثبات و پایداری
  • هماهنگی
  • صلح
  • آرامش
  • اعتماد

رنگ قرمز:

  • هیجان
  • شور و عشق
  • خطر
  • انرژی
  • فعالیت

رنگ زرد:

  • شادی
  • مثبت بودن
  • خوش بینی
  • تابستان
  • اخطار

رنگ سبز:

  • رشد
  • باروری
  • سلامتی
  • سخاوتمندی
  • رشک و غبطه

رنگ نارنجی:

  • خلاقیت
  • ماجراجویی
  • اشتیاق
  • موفقیت
  • تعادل

رنگ سفید و مشکی:

  • رازآلود
  • قدرت
  • ظرافت
  • پیچیدگی
  • ناراحتی و عصبانیت

 

البته ناگفته نماند که در فرهنگ های مختلف تفسیر، معنی و درک رنگ ها متفاوت است.

نظرات (0)

    ثبت نظر