محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

طراحی اپلیکیشن با جدید ترین متدهای روز دنیا

طراحی اپلیکیشن با جدید ترین متدهای روز دنیا

اپلیکیشن چیست؟

اپلیکیشن یا  app برنامه های هوشمندی هستند که تحت عنوان نرم افزار در اختیار مخاطب قرار می گیرند. اگر بخواهیم به معنی دقیق تری از واژه اپلیکیشن برسیم، بهتر است بدانید تمام نرم افزارهایی که در کامیپوتر یا موبایل نصب کرده اید یک نوع اپلیکیشن هستند، مثل نرم افزار فتوشاپ در کروم یا اپلیکیشن بازار در موبایل اندروید. هدف از طراحی اپلیکیشن ها در اختیار گذاشتن قابلیت هایی است که مورد نیاز مخاطبان می باشد. امروزه به دلیل گسترش گوشی های هوشمند، طراحی اپلیکیشن های موبایل اندروید نیز با تغییراتی روبرو بوده است بگونه ای که شاهد طراحی انواع اپلیکیشن مطابق با جدید ترین متدهای روز دنیا هستیم.

اپلیکیشن اندروید را بشناسیم!

تمام اپلیکیشن هایی که در گوشی موبایل های اندروید قابل نصب می باشند را اپلیکیشن اندروید می گویند. قبل از اینکه تلفن های همراه به این مرحله از هوشمندی برسند، اپلیکیشن ها بر اساس سیستم عامل های ساده تر طراحی می شدند بطوری که روی گوشی های غیر اندروید قابل اجرا بودند، اما اکنون با روی کار آمدن نسل جدید گوشی های هوشمند، طراحی اپلیکیشن های اندروید به اوج خود رسیده و کماکان طراحی اپلیکیشن با جدید ترین متدهای روز دنیا را شاهد هستیم. به همین منظور فروشگاه های اینترنتی به جهت خرید و نصب اپلیکیشن های متنوع طراحی شدند که با ورود به آنها می توانید خدمات مورد نظرتان را از میان اپلیکیشن های موجود انتخاب و بصورت رایگان و یا از طریق پرداخت وجه در گوشی اندوروید نصب کنید.

انواع اپلیکیشن اندروید در موبایل

  • اپلیکیشن آب و هوا
  • اپلیکیشن آشپزی و رستوران
  • اپلیکیشن آموزشی
  • اپلیکیشن ابزار ها
  • اپلیکیشن ارتباطی
  • اپلیکیشن اخبار و نشریات
  • اپلیکیشن شبکه های اجتماعی
  • اپلیکیشن فیلم و عکس
  • اپلیکیشن موسیقی
  • اپلیکیشن ورزشی
  • اپلیکیشن مارکت ها

ویژگی های طراحی اپلیکیشن حرفه ای

طراحی جذاب و حرفه ای اپلیکیشن

اولین چیزی که در طراحی اپلیکیشن اهمیت دارد، طراحی قالب و شمایل نرم افزار است، بگونه ای که باید جذاب باشد تا در همان نگاه اول، مخاطب را برای بررسی برنامه های تحت پوشش ترغیب کند. بی شک انتخاب رنگ بندی، چیدمان عناوین، نحوه ی دسترسی به برنامه ها و مخصوصا جذاب بودن فرآیند کار با اپلیکیشن از مواردی است که می تواند حرفه ای بودن طراحی اپلیکیشن را نشان دهد. غالب اپلیکیشن باید بگونه ای طراحی شود که مخاطب در اولین استفاده، هویت و حرفه ای بودن امکانات اپلیکیشن را درک کند. قطعا استفاده از جدید ترین متدهای روز دنیا در طراحی اپلیکیشن می تواند مسئولیت این فرآیند را برعهده بگیرد.

رفع باگ های اپلیکیشن در اسرع وقت

زمانی می توانید به تیم طراحی اپلیکیشن اعتماد کنید که شاهد تلاش هایی در راستای بهبود عملکرد برنامه های کاربردی اپلیکشین باشید. قطعا تمام نرم افزار های طراحی شده در ابتدای تولید با خطاهایی در برنامه نویسی مواجه می شوند و یک تیم طراحی اپلیکیشن حرفه ای با بررسی به موقع و رفع باگ های احتمالی در سریع ترین زمان عملکرد اپلیکیشن را بهبود می بخشند. چه بسا اپلیکیشن هایی هستند که در همان ابتدا که می خواهیم نرم افزار را باز کنیم خطا می دهند، چه برسد به اینکه بخواهیم از برنامه ها و قابلیت های آن ها استفاده کنیم. کیفیت بالاو عملکرد درست اپلیکیشن از عواملی است که می تواند اپلیکیشن طراحی شده را در میان مردم ترویج کند.

بروز رسانی اپلیکیشن

غالب نهایی اپلیکیشن باید بگونه ای طراحی شود که بتوان در آینده برنامه های جدیدتری به آن اضافه و یا قابلیت هایی را مطابق با متدهای روز دنیا ارتقا بخشید. از این رو تیم های طراحی اپلیکیشن باید عملکرد، نوآوری و به روز بودن نرم افزار را به مرور زمان حفظ کنند و با بروزرسانی نرم افزار، هویت کامل و پیشرفته تری از اپلیکیشن را در اختیار مخاطبان قرار دهند. در نظر داشته باشید که بروز رسانی ها باید در راستای ارتقای کیفیت اپلیکیشن و افزودن برنامه های نو انجام شوند، چه بسا اپلیکیشن هایی که بعد از نصب نسخه های بروز شده، عملکرد خوبی نداشته و موجب نارضایتی مخاطبان شده اند.

با زبان های برنامه نویسی آشنا شوید

برای طراحی اپلیکیشن ابتدا باید به زبان برنامه نویسی مسلط باشید، اینگونه می توانید با استفاده از نرم افزارهای برنامه نویسی ماهیت نرم افزار را خلق کنید. جالب است بدانید که با توجه به رشد برنامه نویسی در دنیا  از زبان های مختلفی در برنامه نویسی اپلیکیشین استفاده می شود که در ادامه به چند زبان مهم اشاره خواهیم کرد.

زبان برنامه نویسی  پایتون در ساخت اپلیکیشن

امروزه از پایتون به عنوان یکی از زبان های مهم و کاربردی در طراحی اپلیکیشن یاد می شود، بگونه ای که این زبان برنامه نویسی در بسیاری از رشته های دانشگاهی طراحی سایت و نرم افزار تدریس می شود. زبان برنامه نویسی پایتون این امکان را به شما می دهد که بتوانید وب سایت یا اپلیکیشن را به مرور زمان توسعه و داده های موجود در نرم افزار را آنالیز کنید. جالب است بدانید که اپلیکیشن پر طرفدار اینستاگرام با زبان برنامه نویسی پایتون طراحی شده است.

زبان برنامه نویسی جاوا در ساخت اپلیکیشن

می خواهیم قدیمی ترین زبان برنامه نویسی اپلیکیشن را به شما معرفی کنیم؛ جاوا. بی شک اگر تجربه های کار با گوشی های نیمه هوشمند چند دهه قبل مثل سونی اریکسون را داشته باشید، با اپلیکیشن های جاوا آشنا هستید. جالب است بدانید با اینکه جاوا یک  زبان برنامه نویسی قدیمی است اما می توانید از طریق آن به انواع اپلیکیشن های اندروید دسترسی پیدا کنید، زیرا کد نویسی های سیستم عامل اندروید از طریق جاوا انجام شده است. از دیگر مزیت های زبان برنامه نویسی جاوا این است که می توانید از طریق آن انواع اپلیکیشن ها را طراحی و پیاده سازی کنید.

زبان برنامه نویسی پی اچ پی در ساخت اپلیکیشن

زبان برنامه نویسیPHP))یکی دیگر از زبان های کد نویسی است که در طراحی اپلیکیشن های قدیمی بکار گرفته می شود، با این حال قابلیت های این زبان باعث شده تا هنوز هم به عنوان یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی جهان در دستورالعمل کاری طراحان وب سایت و اپلیکیشن قرار بگیرد. فیسبوک از جمله اپلیکیشن هایی است که با این زبان کد نویسی شده و این قابلیت را دارد که ترافیک هایی با حجم بالا را پشتیبانی کند.

طراحی اپلیکیشن اندروید در زام دیزاین

زام دیزاین یکی از حرفه ترین تیم های طراحی وب سایت و اپلیکیشن می باشد که سال ها تجربه و مهارت متخصصان خود را در اختیار گرفته تا طراحی اپلیکیشن مطابق با جدید ترین متدهای روز دنیا را در اختیار مخاطب قرار دهد. زام دیزاین با در نظر گرفتن اصول حرفه ای طراحی اپلیکیشن و وب سایت غالب کلیه اپلیکیشن را طراحی و بعد از اعمال نظرات و پیشنهادات شما، نرم افزار مورد نظرتان را طراحی می کند، بی شک زام دیزاین  فراتر از آنچه تصور کنید را در اختیارتان خواهد گذاشت.

نظرات (0)

    ثبت نظر