محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مزایای طراحی وب سایت با HTML در زام دیزاین

مزایای طراحی وب سایت با HTML در زام دیزاین

هدف استفاده طراحی وب سایت باHTML

ابتدا باید بدانیم برای طراحی وب سایت باHTML چه هدفی را دنبال می کنیم؟ HTML از گذشته تا امروز در پی تغییرات تکنولوژی تغییراتی را به همراه داشته است تا با تکامل و ارتقاء قابلیت ها، بتواند عناصر صوتی و تصویری را به گونه ای گسترده تر پوشش دهد. در HTML5 طراحان سایت این امکان را به دست آوردند تا به اهداف خود به راحتی دست یابند و با ارتقاء آن دیگر مانعی برای قرار دادن فایل های صوتی  تصویری در سایت نداشته باشند. در دنیای طراحی سایت این قابلیت به محبوبیت و کارایی آن افزود که در صفحات شخصی و کسب و کار نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت HTML با 5HTML

نسخه جدید HTML با عنوان 5HTML جدید ترین نسخه برنامه نویسی از این زبان است که تغییرات بسیار در نسخه پیشین به وجود آورده است. این نسخه حاصل مشارکت دو نهاد استاندارد سازی وب W3C و WHATWG بوده است. آنچه که 5HTMLرا از HTML متمایز میسازد قابلیت های زیر است:

  1. به جای چندین خط کد، تگ های 5HTML جایگزین شدند.
  2. افزودن المان هایی همچون header، footer، articleوsection
  3. ایجاد المان های گرافیکی مانند svg و audio
  4. ویژگی های کنترل فریم ها مانند number، date، time، calendar  و  range
  5. قابلیت افزودن المان های صوتی و تصویری / audio و video
  6. می توان مرورگر های قدیمی را برای پشتیبانی از کدهای معنایی 5HTML  به روز کرد. همچنین بسیاری از مرورگر ها مانند internet explorer، opera، firefox، chrome، safari این زبان برنامه نویسی را به نسخه های جدید خود اضافه کرده اند.

طراحی سایت با html در زام دیزاین

رابط های برنامه نویسیHTML5

از دیگر مزایایHTMLدر طراحی وب سایت دارد می توان به API هایی اشاره کرد که رابط های برنامه نویسی نرم افزار هستند. از جمله این API ها می توان به HTML Geolocation، HTML Application، Cache، HTML Web Workers، HTML SSE، HTML Geolocation و HTML Drag and Drop اشاره کرد.

کاربرد هایHTML5در طراحی وب سایت در آینده

  1. برای طراحی وب سایت باHTML تحولی عظیم رو به افق های روشن در پیش داریم، برنامه نویسان سایت می توانند با استفاده از آن ویژگی هایی از قبیل صوت و تصویر را ترکیب کنند و ادغام محتوای SVG را داشته باشند.
  2. ترکیب محتوای چند رسانه ای و گرافیکی به وب را بدون نیاز به نصب فلش یا دیگر افزونه های مرتبط ماکن پذیر است. در بخش های دیگر سایت نیز تغییراتی به وجود خواهند امد که شامل مقاله، تیتر، منو و بخش خواهد شد که اسناد را غنی می سازد.
  3. با استفاده از HTML5در طراحی وب سایت می توان کدها را قابل فهم تر از قبل نوشت می توانید نمونه ای از آن را در زیر مشاهده کنید.

<div id="header">

<h۱>Header Text</h۱>

<div id="nav">

<ul>

<li><a href="#">Link</a></li>

<li><a href="#">Link</a></li>

<li><a href="#">Link</a></li>

</ul>

</div>

</div>

  • این کد دستوری به کمک HTML5 به مراتب آسان تر و قابل فهم تر خواهد شد:

<header>

<h۱>Header Text</h۱>

<nav>

<ul>

<li><a href="#">Link</a></li>

<li><a href="#">Link</a></li>

<li><a href="#">Link</a></li>

</ul>

</nav>

</header>

  1. در آینده می توان با HTML5طراحی وب سایت های جذاب از فرم های وب سایت ارائه دادکه باعث افزایش اعتبار فرم های آن می شود که نیاز به جاوا اسگریپت ها را کاهش می دهد.
  2. همچنین ثبات زیادی را در ساختار HTML می بینید که سبب می شود طراحان و توسعه دهندگان وب سایت ها به آسانی از ساختار آن اطلاع یابند. دسترسی ها به سایت به دو علت آسان می شود که معناشناسی و ARIA به این امر کمک شایانی نموده اند. عناوینی همچون <header>, <footer>,<nav>, <section>, <aside> هستند که دسترسی به سایت را برای طراحان سایت آسان می کند. از این رو می توان از جمله مزایایHTMLدر طراحی وب سایت این امر را دانست که کمترین دردسر را برای جستجوی کد خواهد داشت.
  3. مزیت مهمی که HTML در طراحی وب سایت دارد می توان به عدم نیاز به نرم افزارهای اجرای فایل و فلش پلیرها دانست. اید در گذشته اجرای برخی صوتی ها در وب سایت از جمله دردسر های کاربران بود اما امروزه با استفاده از HTML5در طراحی وب سایت این امکان را خواهید داشت تا بون هیچ پلاگینی فایل های صوتی و تصویری را اجرا کنید. کد دستوری که در این زمینه در نظر گرفته شده است مانند نمونه زیر است:

<videoposter=”myvideo.jpg”controls>

<sourcesrc=”myvideo.m۴v”type=”video/mp۴″/>

<sourcesrc=”myvideo.ogg”type=”video/ogg”/>

<embedsrc=”/to/my/video/player”>

  1. بارگذاری سریع مزیت مهمی است که طراحان برای محبوبیت هرچه بیشتر از HTML5در طراحی وب سایت استفاده می کنند. می توان به عنوان یک طراح وبسایت، اطلاعاتی را که لازم است مرورگر ذخیره کند را تعیین نمود تا کاربر بتواند در حالت افلاین نیز به صفحه مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.
  2. ممکن است داده ها با بستن مرورگر دیگر قابل دسترس نباشند و در ردیابی کوکی ها محدودیت هایی وجود داشته باشد. از این رو این زبان برنامه نویسی کمک می کند موضوع را با استفاده از ذخیره سازی مکانی در هر زمان داشته باشید که امنیت و اجرای ان بیشتر است حتی اگر مرورگر را ببندید.

مزایای استفاده از html5 در طراحی سایت

کاربردHTML5در موبایل

استفاده همه جانبه از موبایل در تمام ابعاد زندگی و نفوذ گسترده آن امری قابل توجه است. از این رو مخاطبان بیشتری همواره از مرورگرهای گوشی همراه استفاده می کنند که HTML5 کاربران را از استفاده فلش باری موبایل بی نیاز کرده است و سرعت مرورگر ها نیز به مراتب بدون نیاز به ابزاری خاص افزایش می یابد. بسیاری از اهداو مزایایHTMLدر طراحی وب سایت هنوز مطرح نشده است اما بسیاری از تحولات عظیم در آینده ای نه چندان دور در راه است. همچنان برخی موانع بر سر راه HTML هستند که باید برطرف نمود تا کارکرد آن را بیش از پیش نمود. از جمله این موانع می توان به ناسازگاری HTML با  IEاشاره کرد که هنوز این با این مرورگر مَچ نشده است. در زمان تغییر بسیاری از طراحان نرم افزار های موبایلی ممکن است همچنان با سری جدید همسو نشوند و در ابتدا استاده گسترده ای نداشته باشد. HTML5 همانطور که از نامش پیدا است پنجمین نسخه از HTML است که به عبارتی مخفف Hyper Text Markup Language می باشد. هر چند ضرورتا از آن نمی توان به عنوان یک زبان برای برنامه نویسی اپلیکیشن نام برد اما بخواهید اپلیکیشنی ایجاد کنید می توان در کنار زبان های برنامه نویسی دیگر همانند جاوا اسکریپت، C++، Objective-C و غیره از آن استفاده نمود.

اگر بخواهید با HTML5 برای اندروید، ویندوز یا آی او اس اپلیکیشنی را تولید نمایید، تنها چیزی که مورد نیازتان خواهد بود فریم ورکی قدرتمند مانند PhoneGap است. خبر خوب آنکه اپلیکیشن هایی که با استفاده از HTML5 تولید می شوند ریسپانسیو بوده و با هر دیوایسی قابل اجرا هستند. تمامی اپلیکیشن های تحت وبی که استفاده می کنید با استفاده از HTML5 ساخته شده اند همچنین می توان از Google Docs و  Google Driveنام برد که با HTML نوشت شده اند.

مطایای استفاده از html5 در طراحی سایت زام دیزاین

چرا با وجود زبان های برنامه نویسی قدرتمند از HTML5 استفاده می شود؟

  1. HTML5 در مرورگر های موبایلی و سیستمی به راحتی ابل اجرا و پذیرش هستند.
  2. در تمامی مرورگر ها امکان پشتیبانی متقابل را دارد.
  3. کد نویسی با HTML5 به راحتی و سادگی انجام می شود.
  4. تمامی فایل های ویدئویی و صوتی را بدون نیاز به هی ابزار و پلاگینی اجرا می کند.
  5. ریسپانسیو است بدون هیچ مشکل بر روی تمام مرورگرها و دیواس ها قابل اجرا است.

مزایای یادگیریHTML5برای طراحی سایت

اگر از آن دسته افرادی هستید که در مورد HTML5 آشنایی اندکی دارید و می خواهید در این زمینه با کد نویسی های ان بیشتر آشنا شوید زام دیزاین به شما خواهد گفت با اتکا به چه قابلیت هایی می توانید این زبان را بیاموزید. قطعا ازین پس با مرور مزایای ذیل برای سهولت بیشتر در کار و خروجی های موفق تر از HTML5 بهره خواهید گرفت.

  • می توانید به آسانی و بدور از هر نوع پیچیدگی HTML5 را بیاموزید.
  • این زبان سیستم عامل های مختلف موبایلی و سیستمی را به راحتی پشتیبانی می کند.
  • قابلیت Drag & Drop

هر چند امروزه بر برخی کارایی ها HTML5 با محدودیت هایی روبرو است اما آینده از آنِ این زبان خواهد بود که با توسعه روز افزون آن، کمپانی های بیشتری از آن استفاده خواهند کرد.

استفاده از کدهای html5 در طراحی سایت با زام دیزاین

تیم طراحی زام دیزاین از  مزایای HTML5 در طراحی وب سایت  های این مجموعه بی بهره نیست و در تمامی بخش های سایت در صورت لزوم از آن بهره خواهد گرفت. پیشرفت فناوری ما را بر ان وا می دارد تا هر انچه را که دنیای فناوری و اطلاعات می خواهد ارائه دهیم تا نقص و ضعفی در هیچ یک از بخش های پروژه نداشته باشید. همانطور که گفته شد تنوع دیوایس ها بسیار بالا است که باید اپلیکیشن ها و مرورگر ها حرکتی همسو با این پیشرفت ها شروع کنند. در این زمینه مزیتHTML5در طراحی سایت خدمات شایسته ای را در کنار دیگر زبان های برنامه نویسی ارائه خواهد کرد که تمامی محدودیت های گذشته و مشکلات رایج در بارگزاری سایت ها و اجرای صوتی ها و ویدوئو ها را نخواهید داشت.

نظرات (0)

    ثبت نظر