محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی چیست؟

به طور کلی سئو به معنی فرآیند هایی است که بر روی سایت انجام می شود تا رتبه سایت در موتور های جست و جو مانند گوگل افزایش پیدا کند. با افزایش رتبه سایت لینک سایت جزء ده لینک های اول یا شاید لینک اول قرار بگیرد.
سئو دو بخش دارد: سئو داخلی و سئو خارجی که در این مقاله قرار است در باره سئو داخلی توضیح دهیم. سئو داخلی فرآیندی هایی است که برای بهینه سازی صفحات وب سایت انجام می شود و همانطور که از اسم سئو داخلی مشخص است؛ در داخل سایت صورت می گیرد. این بهینه سازی ها می تواند بهینه کردن کدهای سایت، محتوا، لینک ها و... باشد.
در سئو سایت اولین مرحله، سئو داخلی است. اگر سایت از ریشه بهینه نشده باشد دیگر روش ها، مانند سئو خارجی عملا هیچ تاثیری ندارد.

سئو داخلی چند بخش دارد؟

سئو داخلی به دو بخش تقسیم می شود:سئو تکنیکال و سئو محتوایی که در ادامه هرکدام را توضیح می دهیم.
پس با ما در زام دیزاین همراه باشید.
همچنین اگر اطلاعاتی از سئو و تکنیک های آن ندارید حتما مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال به معنی  بهینه کردن ساختار، ظاهر و کد نویسی سایت است.
 اگر سئو تکنیکال به خوبی انجام نشود کاربر نمی تواند به خوبی از سایت استفاده کند و مطلب دلخواه خود را پیدا کند.
بدیهی است که با رعایت نکردن سئو تکنیکال و بهینه نکردن کد های سایت سرعت سایت کاهش پیدا می کند.
طبیعتا کاربران وارد سایتی که زودتر باز شود،می شوند؛ پس حتما باید سئوی تکنیکال را جدی بگیرید.

سئو محتوایی

مهم ترین و اصلی ترین عاملی که باعث رشد سایت در موتور های جست و جو می شود محتوای قدرتمند است. اگر سایتی تمام فرایند های سئو تکنیکال، سئو خارجی و دیگر روش هارا انجام دهد ولی محتوایی با کیفیت نداشته باشد گویا هیچ کاری انجام نداده.
کاربر در جست و جوی محتوایی با کیفیت است که به جواب همه سوالاتش برسد پس حتما باید محتوایی تولید کرد که کامل باشد و جواب تمام سوالات کاربر را بدهد.

تکنیک های سئو داخلی:

همانطور که گفتم سئو داخلی یعنی انجام فرایندی هایی که در داخل سایت انجام می شود، به این فرایند ها اصطلاحا تکنیک های سئو داخلی گفته می شود در ادامه 6 تکنیک سئو داخلی را توضیح می دهیم

1-    بهینه سازی تصاویر

گوگل به کاربرانش اهمیت بسیاری می دهد و به همین دلیل به سایت هایی که محتوایی کامل تر و فنی تر تولید کنند به کمک الگوریتم های خود امتیاز مثبت می دهد.
یکی از راه کارهایی که می توان محتوای خود را کامل کرد استفاده از تصاویر است.
استفاده از تصاویر نه تنها روی سئو بلکه روی مخاطب تاثیر می گذارد.
اگر در مقاله ای که می نویسید عکسی استفاده نکنید به دلیل یکنواختی متن کاربر بعد از مدتی خسته می شود و ممکن است از سایت خارج شود ولی اگر از تصاویر استفاده شود محیط سایت جذاب تر می شود و کاربران اشتیاق بیشتری برای ماندن در سایت خواهد داشت.
برای بهینه کرد یک تصویر ابتدا باید از فرمت های JPG، PNG، SVG استفاده شود این فرمت ها مناسب ترین فرمت ها برای استفاده در سایت هستند.
 در قسمت کدنویسی باید در تگ های ALT و TITLE کلمات کلیدی و مطلبی که مربوط به عکس است نوشته شود زیرا ممکن است به هر دلیلی عکس برای کاربر نمایش داده نشود
در چنین مواقعی اگر شما از تگ ALT و TITLE استفاده کرده باشید متن جانشین به جای عکس به کاربر نمایش داده می شود و کاربر می تواند متوجه موضوع تصویر بشود.

2-    عنوان صفحه (Title)

برای اینکه گوگل لینک سایت را به کاربر نمایش دهد باید متوجه شود که آن صفحه از سایت درباره چه موضوعی محتوا تولید کرده، یکی از روش هایی که  کمک می کند تا به گوگل بفهمانیم که موضوع سایت در باره چیست؛ عنوان صفحه (Title) است.
در عنوان صفحه باید حتما کلمه کلیدی وجود داشته باشد این گونه گوگل بهتر موضوع صفحه سایت را متوجه می شود و با توجه با موضوعات مرتبط سایت شما را به کاربر پیشنهاد می دهد.

3-    تگ های بدنه

یکی از نکاتی بسیار مهم در نگارش مقالات خوانایی آن است.
بخش بندی مطالب در یک مقاله یکی از مواردی است که می تواند به خوانایی مقاله و درک و فهم بهتر آن کمک کند؛ که معمولا با استفاده از تگ های H انجام می شود.
تگ های H به ترتیب از H1 شروع می شود تا H6 که بزرگترین سایز را H1 دارد و برای تیتر استفاده می شود.
در تیتر مقالات باید از کلمه کلیدی استفاده شود و باید به این نکته توجه کرد که فقط یکبار می توان از تگ H1 استفاده کرد.
در ادامه مقاله بخش هایی که اهمیت زیادی دارند را با تگ H2 نمایش داده می شوند.
در زیر مجموعه تگ ی تک های H2 باید تگ H3 نمایش داده شود.
این روند به ترتیب ادامه پیدا می کند.
استفاده از تگ های H2  و بزرگتر از آن محدودیتی ندارد ولی در برخی از تگ های H2 باید از کلمات کلیدی استفاده شود.

4-    چگالی کلمات کلیدی

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید؛ میزان کلمات کلیدی است که در مقاله استفاده می شود.
در گذشته امکان افزایش رتبه سایت با استفاده زیاد از کلمات کلیدی وجود داشت؛ اما با آپدیت های جدید گوگل ملاک بهبود رتبه سایت، استفاده از کلمات کلیدی نیست بلکه قابل فهم بودن مقالات است.
درواقع اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده شود؛ سایت شما اسپم شناخته می شود و ممکن است توسط گوگل جریمه شود.

5-    لینک داخلی

بعضی افراد معتقد هستند که لینک های خارجی بسیار اهمیت بیشتری نسبت به لینک های داخلی دارد ولی این تصور کاملا اشتباه است یکی از روش هایی که باعث می شود که کاربران بتوانند در تمام سایت پیمایش کنند لینک های داخلی است.
لینک های داخلی اهمیت بسیاری دارند.
اگر به صفحه ای از سایت لینکی داده نشود تقریبا هیچ راهی برای دسترسی به آن صفحه وجود ندارد و طبیعتا کسی وارد آن صفحه نمی شود و بعد از مدتی ربات های گوگل متوجه می شوند که این صفحه از سایت هیچ بازدیدی ندارد و ممکن است این صفحه را از نتایج گوگل حذف کنند.


6-    آپدیت کردن مطالب

همانطور که گفتم گوگل لینک سایت هایی که محتوای کامل تری تولید می کنند را جزء لینک های برتر قرار می دهد.
زمانی که محتوایی را در سایت آپدیت می کنید الگوریتم های گوگل متوجه می شود که محتوای شما کامل تر شده و شما تلاش می کنید که محتوای کامل تری به کاربر نمایش دهید پس رتبه سایت شما را افزایش می دهد.
برای مطالعه بیشتر درباره الگوریتم های گوگل مقاله معرفی الگوریتم های گوگل را مطالعه کنید.
 

نظرات (0)

    ثبت نظر