محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 صدور مجوز استخراج ارز دیجیتال توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت

صدور مجوز استخراج ارز دیجیتال توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت

فعالیت در حوزه‌ی ارز دیجیتال و استخراج آن در سال‌های اخیر موضوع بحث و اظهارنظرهای گوناگون مقام‌های کشور بوده است. برخی اوقات به‌ صورت کلی هرگونه فعالیت غیرقانونی تلقی شد و در برخی مواقع، شرایطی برای استخراج و تبادل قانونی مطرح شدند. به‌هرحال در ماه‌های اخیر، روند قانونی‌شدن وضعیتی جدی‌تر به‌خود گرفت و شاید در آینده‌ی نه‌چندان دور، فعالیت رسمی استخراج‌کننده‌های ارز دیجیتال را در ایران شاهد باشیم.

فرزاد اسماعیل‌زاده، مدیر دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، آخرین مقام مسئولی بود که درباره‌ی روند قانونی‌شدن استخراج ارز دیجیتال اظهارنظر کرد. او با اشاره به مصوبه‌ی استخراج ارز دیجیتال در هیئت دولت اعلام کرد وزارت صمت مجوز استخراج ارز دیجیتال را صادر خواهد کرد. اسماعیل‌زاده در ادامه‌ی صحبت‌های خود به نیاز کسب‌وکارهای مبتنی‌بر استخراج ارز دیجیتال به برق و پهنای باند مناسب اشاره کرد. از دیدگاه او، به‌‌دلیل همین نیازها پیش از اعطای مجوز باید تأییدیه‌های لازم از وزارت‌های نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت شود.

خصوصیات تجهیزات استخراج ارز دیجیتال از موضوعات دیگری بود که اسماعیل‌زاده به آن اشاره کرد. او می‌گوید تجهیزات استخراجی به‌منظور به‌حداقل‌رساندن هدررفت انرژی باید برچسب انرژی داشته باشند و تجهیزات باید از محصولات به‌روز بازار انتخاب شوند. از نکات مهم دیگر صحبت‌های این مقام مسئول می‌توان به پیش‌نیاز فعالیت حقوقی استخراج‌کننده اشاره کرد. اسماعیل‌زاده می‌گوید شخصیت حقوقی مذکور باید فعالیتی مرتبط درزمینه‌ی فناوری اطلاعات داشته باشد و متخصصان حوزه هم در واحد مذکور جذب شوند.

مدیر دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت درپایان صحبت‌هایش به تدوین استانداردها و دستور‌العمل دریافت مجوز اشاره کرد که اکنون در حال انجام است.

 

منبع: زومیت

نظرات (0)

    ثبت نظر