محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اصول طراحی وبسایت شخصی در زام دیزاین

اصول طراحی وبسایت شخصی در زام دیزاین

 

انواع طراحی وبسایت در زام دیزاین

برای طراحی یک وبسایت خوب و با کیفیت لازم است ابتدا با انواع وبسایت ها آشنا شوید، تا بتوانید وبسایت مورد نیاز خود را شناسایی و طراحی کنید. وبسایت های موجود در اینترنت به انواع زیادی تقسیم می شوند که از مهم ترین آن ها می توان به طراحی وبسایت شرکتی، آموزشی ، ورزشی ، علمی ، شخصی ، تجاری و ... اشاره کرد .

کاربرد وبسایت شخصی

امروزه وبسایت های شخصی را می توان در سه دسته کلی تقسیم کرد:

  1. وبسایت شخصی که به عنوان یک رزومه آنلاین می توان آن را در نظر گرفت.
  2. وبسایت شخصی که در آن فرد به انتشار مقالات و نظرات خود در زمینه های گوناگون می پردازند.
  3. افراد مشهور ، پزشکان ، وکلا و ... اقدام به راه اندازی وبسایت شخصی می کنند تا به کمک آن بتوانند اخبار و اطلاعیه های مهم خود را در آن منتشر کنند .

این سوال پیش می آید با وجود شبکه های اجتماعی قوی و پرطرفدار آیا باز هم نیاز به وبسایت شخصی است ؟ باید گفت طراحی وبسایت شخصی کمک شایانی به پیشرفت کسب و کار شما می کند .

این که شما برای چه کاربردی یک وبسایت شخصی را راه اندازی می کنید نیز در نحوه ی طراحی غالب سایت تأثیر گذار است . بنابراین اگر از برنامه نویسی سایت چیزی نمی دانید پیشنهاد می کنیم برای طراحی وبسایت شخصی از شرکت های معتبر برنامه نویسی و طراحی سایت بخواهید این کار را برایتان انجام دهند.

اصول طراحی وب سایت شخصی

  • افرادی که از وبسایت شخصی خود به عنوان یک رزومه آنلاین استفاد می کنند باید این نکته را در نظر بگیرند که برای داشتن یک رزومه جامع باید سوابق تحصیلی ، مهارت ها و سوابق کاری خود را در سایت شخصی به طور کامل مطرح کنند.
  • در سایت شخصی خود حتما اطلاعات تماسی خود را در سایت بگذارید . بهتر است برای ارتباط راحت تر مخاطبان با شما در سایت بخشی را داشته باشید تا بتوانند به شبکه های اجتماعی شما دسترسی داشته باشند ، و یا یک فرم ارتباطی در سایت خود طراحی کنید.
  • برای این که افراد بیشتر را به سایت خود جذب کنید بهتر است از رابط گرافیکی استفاده کنید . طراحی رابط گرافیکی باعث جذب کاربران اینترنتی به وبسایت شما می شود .
  • در سایت شخصی خود حتما ثبت دیدگاه مخاطبان را داشته باشید. این کار باعث می شود مخاطبان نظرات خود را نسبت به مطالبی که گذاشته اید را به اشتراک بگذارند که باعث جذب سایر مخاطبان به مطلبی که گذاشته اید می شود .

هدف اصلی طراحی وبسایت شخصی

قبل از طراحی وبسایت شخصی اهداف خود را برای راه اندازی این وبسایت مشخص کنید. برای تعیین هدف خود سوالات زیر را برای خود به طور واضح و روشن بیان کنید.

  • وبسایت شما به چه منظوری راه اندازی شده است ؟
  • کاربران شما چه کسانی هستند ؟
  • چه صفحاتی را می خواهید در سایت خود داشته باشید ؟
  • چه امکاناتی را می خواهد در اختیار کاربران خود بگذارید ؟

این نکته را همیشه در طراحی وبسایت شخصی خود مد نظر داشته باشید که مطالب شما باید در راستای یک موضوع باشد، یعنی اگر وبسایت شما در مورد مقالات علمی است نمی توانید تبلیغات فروش گل های زینتی را به آن اضافه کنید. توصیه می کنیم در تمام مراحل طراحی وبسایت شخصی سعی کنید هدف طراحی وبسایت خود را در نظر داشته باشید، این کار باعث می شود شما طراحی مناسب و اصولی تری نسبت به سایر سایت ها داشته باشید.

ویژگی های وبسایت شخصی

  1. وبسایت شخصی باید به گونه ای طراحی شود تا به تمامی نیاز های اساسی پاسخ دهد . این ویژگی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید در طراحی وبسایت مد نظر گرفته شود.
  2. وبسایت شخصی با داشتن تمامی امکانات لازم از سایر وبسایت های موجود مانند وبسایت فروشگاهی هزینه کمتری را برای فرد دارد. همین ویژگی سبب تمایز وبسایت های شخصی با سایر وبسایت هاست.
  3. یکی از از ویژگی های وبسایت ها که شامل وبسایت شخصی هم می شود ریسپانسیو بودن این سایت هاست. ریسپانسیو قابلیتی است که به کاربران این امکان را می دهد سایت مورد نظر خود را در هر سیستمی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد مشاهده کنند. 
  4. ویژگی دیگری که سبب شده است افراد بیشتری به طراحی وبسایت شخصی بپردازند، مدیریت ساده این دسته از سایت ها است. وبسایت های شخصی، پیچیدگی مدیریتی که در بعضی سایت ها مثل وبسایت فروشگاهی حاکم است را ندارند.

بهینه سازی وبسایت شخصی در زام دیزاین

همه کاربران اینترنتی برای پیدا کردن سوالات و نیاز های خود از موتور های جست و جو معتبر استفاده می کنند. به همین دلیل نتایج جست و جویی که در صفحات اولیه نمایش داده می شود را به‌عنوان اولین و برترین در نوع خود قبول می‌کنند. اما این سوال مطرح می شود که چه ویژگی هایی در یک سایت وجود دارد که باعث می شود آن سایت در رتبه نخست جست و جو قرار می گیرد.بهینه سازی سایت بر اساس قوانین سئو این شانس را به شما می دهد که وبسایت شخصی خود را در صدر جستجوهای گوگل به دنیا معرفی کنید.

همه کاربران اینترنتی تمایل دارند به سایت هایی مراجعه کنند که بیشترین بازدید را دارند. به همین خاطر بیشتر این سایت ها در ردیف اول جست وجو ها قرار می گیرند. برای اینکه وبسایت شخصی شما از بازدید خوبی برخوردار باشد باید از اصول بهینه سازی سایت و محتوانویسی بر اساس قوانین سئو بنویسید. دقت کنید محتوا و مقالاتی را در سایت خود استفاده کنید که در عین جذاب بودن نیاز های اطلاعاتی کاربران را رفع کند. این کار باعث می شود سایت شما از دید کاربران معتبر شناخته شود. حتما توجه داشته باشد محتوا و مقالات سایت خود را در زمان های کمتری منتشر کنید.

همیشه ظاهر زیبا و جذاب هر چیز باعث توجه افراد به خود می شود و این موضوع در مورد سایت ها هم نیز صادق است. ظاهر یک سایت می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند پس هنگام طراحی وبسایت به ظاهر آن توجه کنید، تا کاربران را سمت خود سوق دهد. این نکته را مد نظر داشته برای داشتن ظاهری جذاب نیازی به تزیینات بی مورد نیست برای داشتن ظاهری جذاب می توانید از عکس های با کیفیت، تصاویر سه بعدی، کلیپ هایی با کیفیت و دارای محتوایی خوب و غیره استفاده کنید.

تفاوت های وبلاگ با طراحی وبسایت شخصی

به طور ظاهری وبلاگ و وبسایت شخصی تفاوتی با هم ندارند . یک وبسایت شخصی می تواند یک وبلاگ نیز باشد. هر دو در اینترنت قابل مشاهده و دارای آدرس اینترنتی مختص خود هستند و هر دو قابلیت انتشار مطالب را دارند، اما این دو تفاوت هایی هم دارند که وبسایت شخصی را منحصربه فرد می کند.

  1. ساخت وبلاگ نسبت به طراحی وبسایت شخصی بسیار آسان است. وبلاگ ها بر خلاف پیچیدگی که در طراحی سایت ها وجود دارد، بسیار ساده و خیلی سریع راه اندازی می شوند، بطوریکه با یک آموزش یک مرحله می توانید وبلاگ شخصی بسازید.
  2. در وبلاگ بخش نظرات کاربران به صورت یک ارتباط دو طرفه می باشد ولی در وبسایت های شخصی خیلی کم اتفاق می افتد که یک ارتباط دو طرفه با کاربران روی دهد .
  3. این تفاوت در انتشار محتوا نیز محسوس می باشد، بطوریکه مطالبی که در یک سایت منتشر می شود نسبت به محتوای وبلاگ از رسمیت بیشتری برخودار است، بنابراین توصیه می کنیم برای انتشار محتوای رسمی در اینترنت از وبسایت شخصی استفاده کنید تا نوشته شما ارزش پیدا کند.

طراحی وبسایت شخصی در زام دیزاین

شما چه طرحی را برای قالب وبسایت شخصی خود در نظر دارید؟ تیم طراحی زام دیزاین از ایده هنظرات شما در طراحی انواع وبسایت استفاده کرده و بر اساس تجریبات تیم برنامه نویسی و طراحی سایت و با اتکا به بروزترین متدهای طراحی سایت حرفه ای، هویت شخصی شما را در بهترین و جذاب ترین حالت در قالب سایتی حرفه ای به نمایش می گذارد. زام دیزاین حرفه ای های برنامه نویسی و طراحی سایت، بهینه سازی وبسایت، طراحی اپلیکیشن های کاربردی و تبلیغات اینترنتی را در قالب تیمی قدرمند نهادینه کرده تا امروز بهترین عملکرد زام دیزاین را شاهد باشید.

 

نظرات (0)

    ثبت نظر