محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سامانه میم،  سیستم مدیریت یکپارچه مدارس

سامانه میم، سیستم مدیریت یکپارچه مدارس

سامانه میم، محصول جدید تیم طراحی سایت زام دیزاین، در راستای پیاده سازی و طراحی سایت مدرسه هوشمند طراحی و پیاده سازی شده است.

استفاده از سامانه های الکترونیک امروزه در بسیاری از کسب و کار ها رایج شده و سهولت در انجام فعالیت ها بیش از پیش برای کاربران فراهم گشته است. در این زمینه آموزشگاه ها و مدارس نیز اقدام به طراحی وبسایت با خدمات ویژه نموده اند تا سطح دسترسی های مخاطبان خود را بیشتر نمایند تا در شرایط مختلف آموزش و اطلاع رسانی های لازم را داشته باشند. طراحی سامانه میم با در نظر گرفتن دغدغه والدین، مدیران، معلمین و دانش آموزان صورت گرفت که در تمام سطوح دسترسی هایی ایجاد شود تا هر یک از کاربران (دانش آموز - معلم - والدین) آنچه را که مد نظر دارند را از سایت دریافت و یا در آن درج نماید. در این مقاله از زام دیزاین قصد داریم شما را با مزایا و قابلیت های سیستم آموزشی سامانه میم بیشتر آشنا کنیم در ادامه با زام دیزاین همراه باشید.

 

 

چرا سامانه میم طراحی شد؟

فعالیت مشاغل و سازمان ها به صورت سنتی و فیزیکی تا آنجایی پاسخگو است که افراد راه دسترسی دیگری به خدمات مورد نظر نداشته باشد، اما با پیشرفت فناوری اطلاعات انتظارات فراتر رفته و جوامع تمایل دارند تا فعالیت های خود را به صورت اینترنتی و با کمترین زحمت انجام دهند. روش های سنتی که در گذشته و حتی چندی پیش رایج بود شامل ارائه تکالیف به دانش آموزان به صورت حضوری، برگزاری جلسات انجمن اولیاء و مربیان، دریافت تاییدیه های کتبی و کاغذی از والدین و دسترسی های محدود مدرسه به والدین و بالعکس میشد که بازخورد مناسب و دقیقی را نمیشد از آن دریافت نمود. با این حال هدف از طراحی سامانه میمارتقاء سطح آموزش، دسترسی همیشگی به والدین و دانش آموزان، ارائه اطلاعیه و اعلانات مدرسه بود. مزیت مهم دیگر طراحی سامانه میم صرفه جویی در زمان و هزینه ها است و از طرفی دسترسی همه جانبه و بدون محدودیت در 24 ساعت شبانه روز از دیگر موارد قابل توجه در طراحی این سایت است.

خدمات ارائه شده در سامانه آموزشی میم

  1. دسترسی مدرسه به والدین

  • والدین به دلیل مشغله زیاد گاه شرایط حضور در مدرسه را ندارند تا از اوضاع و احوال فرزند خود با خبر باشند و یا در جریان روند آموزش او قرار گیرند.

  • همچنین سطح دسترسی پایین مدارس به والدین، برخی پرداخت شهریه ها را با تاخیر مواجه می کرد که این مهم در برخی موارد مشکل ساز بود.

  • با برقراری ویدئو کنفرانس با والدین، جلسات مهم را از راه دور برگزار می شود و بدون هیچ صرف وقت اضافه ای ارتباطات لازم صورت می گیرد.

  • در این زمان والدین مسئولیت های خود نسبت به فرزندان و مدرسه را به وضوح خواهند دانست و برای انجام هرگونه پرداخت یا تکمیل تعهد نامه می توانند به صورت اینترنتی و مجازی اقدام نمایند.

 

 

  1. دسترسی والدین به مدرسه

این ارتباط درطراحی سامانه میم یک ارتباط دو سویه در نظر گرفته شده که اینبار نیاز است والدین در هر شرایطی از وضعیت تحصیلی، رفاهی و سلامت فرزند خود مطلع باشد که به راحتی با ورود به پنل کاربری خود می تواند با بخش های مختلف ارتباط برقرار نماید.

  • در این بخش، تصاویر، گزارشات دوره ای مدرسه، اطلاعیه های موجود در سایت و خدمات پشتیبانی می توانند منبع موثقی برای کسب اطلاعات بیشتر باشد.

  • وجود مجوز های الکترونیک همچون ای نماد و پروتکل امن HTTPS این اطمینان را به کاربر می دهد که کلیه پرداخت ها و عملیات بانکی از درگاه های امن بانکی انجام می شود و اطلاعات شخصی و محرمانه در بانک اطلاعاتی قدرتمند و غیر قابل نفوذ نگهداری می شود.

  • همچنین امکان ارتباط مستقیم با مدیر مدرسه فراهم خواهد بود.

  1. ارتباط معلمین با کاربران

کاربران مورد هدف معلمین در سامانه میم شامل مدیریت، معلمین، والدین، دانش آموزان و غیره هستند.

  • یک معلم به راحتی می تواند تکالیف کلاسی دانش آموزان را به روز کند.

  • در صورت برگزاری کلاس های آنلاین با سطح دسترسی بیشتر آموزش را در کلاس مجازی داشته باشد.

  • همچنین در صورت بروز ضعف و یا پیشرفت تحصیلی به راحتی به پنل والدین لینک شود و مراتب را گزارش نماید تا اقدامات لازم برای اصلاح یا ارتقاء صورت گیرد.

یکی از مهم ترین عواملی که در زمینه تحصیلی کودک بسیار اثر گذار است، ارتباط والدین و معلمان است. در واقع والدین معلمانی هستند که در منزل بر رفتار، اخلاق و تحصیل فرزند نظارت دارند که این فعالیت مکمل روند سیستم آموزشی است.

 

  1. ارتباط دانش آموز با مدرسه

اصل و مهم ترین هدف برای طراحی سامانه میم موضوع تعلیمدانش آموز است که همه این ارتباطات و لینک ها را برای اموزش هرچه بهتر وی ایجاد نموده ایم.

  • دانش آموز باید از سیستم آموزش آنلاین قدرتمند و با کیفیت برخوردار باشد تا همه آموزش ها را به درستی تحت وب دریافت نماید.

  • کاربر با ورود به پنل خود از اطلاعیه های جدید و قدیم کلاس، مدرسه، تکالیف و تمرینات روزانه خود مطلع شود و با معلم خود در ارتباط است و مراحل درسی خود را در هر زمان پیگیری می نماید.

  • می توان سامانه میم را امتیازی برای افراد شاغل، پر مشغله و یا ساکنین مناطق دور افتاده دانست که در بستری مناسب و شرایط یکسان همانند همه والدین و دانش آموزان سیستم آموزشی میم را دنبال کنند.

آموزش آنلاین به گونه ای است که نه تنها مدارس، بلکه دانشگاه ها، آموزشگاه های تخصصی و دیگر مهارت ها نیز در حیطه فعالیت خود از آن استفاده می کنند تا کم کم سمت و سویی مجازی به کلیه فعالیت های مهارتی و آموزشی ببخشد.

  1. دسترسی مدیر به کاربران

مدیر مدرسه، ادمین اصلی سایت خواهد بود که به تمام سطوح از جمله پنل معلمان، والدین، دانش آموزان و پشتیبانی دسترسی دارد از این رو:

  • مدیر در حیطه وظایف الکترونیک خود در سامانه میم باید بیشترین دقت نظر را داشته باشند.

  • کلیه فعالیت ها را رصد نموده و در صورت نیاز به ایجاد تغییر و یا اعمال اصلاحیات به طراحان سایت و کد نویسان زام دیزاین مراتب را اعلام نماید.

  • بررسی فعالیت های معلمین و والدین از جمله بخش های مهمی است که باید یک مدیر در همه زمان ها داشته باشد تا از عملکرد درست و به موقع کاربران اطلاع یابد تا بازخورد های لازم را دریافت کند.

 

 

تولید محتوای بهینه برای وبسایت آموزشیسامانه میم

زمانی می توان گفت یک وبسایت آموزشی موفق عمل می کند که فعالیت های جهت دار و اطلاعات بهینه در آن ارائه می شود. ما در تیم طراحی سایت زام دیزاین بر آنیم تا بتوانیم در زمینه کد نویسی و طراحی سایت بهترین ها را به مدارس ارائه نماییم اما بخش مهمی از فعالیت سایت در پنل مدیریت یا ادمین صورت می گیرد که باید با ارائه ویدئو های آموزشی با کیفیت، اطلاعات مفید و بهینه، پاسخگویی درست به کاربران و دیگر موارد رتبه های برتر را از آنِ خود نماید. می توانید با تولید محتوای مرتبط با فعالیت های سایت مخاطبانی را به سوی سایت جذب کنید تا از مقالات یا ویدئو های آموزشی آن استفاده کنند.

به عنوان مثال مقالاتی در زمینه پیشرفت تحصیلی دانش آموز، روش های موفقیت دانش آموزان، معرفی بهترین کتب برای پایه های مختلف و یا ارائه مهارت های آموزشی به والدین جهت نظارت بهتر به فعالیت مدرسه، دانش آموز و غیره از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرند که می تواند کاربرانی از دیگر مناطق یا استان های کشور را جذب سایت نماید تا از اطلاعات موجود در سامانه میم استفاده کنند.

نظرات (0)

    ثبت نظر