محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

بیل گیتس می گوید شکست مایکروسافت در برابر اندروید بزرگترین اشتباه او بود

بیل گیتس می گوید شکست مایکروسافت در برابر اندروید بزرگترین اشتباه او بود

بیل گیتس بیان کرده است که بزرگترین اشتباه عمر او این بوده که نتوانسته مایکروسافت را در موقعیت فعلی اندروید، به عنوان بزرگترین سیستم عامل موبایل جهان برای گوشی های غیر اپل در جهان قرار دهد.

مؤسس مایکروسافت در مصاحبه ای با سرمایه شرکت سرمایه گذاری Global Vilage در مورد دورانی که بازار به سوی تلفن همراه تغییر مسیر می دهد، صحبت می کرد.

وی همچنین بیان کرد: " در دنیای نرم افزار، مخصوصا برای سیستم عامل، اینها همه بازارهای برنده است. بنابراین بزرگترین اشتباه من این بود که نتیجه مدیریت من این باشد که مایکروسافت هم اکنون در جایگاه اندروید نباشد. اندروید در حال حاضر پلت فرم استاندارد برای گوشی های غیر اپل در جهان است. طبیعتا ما می خواستیم مایکروسافت در این جایگاه باشد. "

وی هم چنین بیان داشت: "اگر شما نیم یا حتی 90 درصد از برنامه ها را در اختیار داشته باشید، در واقع در مسیر سرنوشت سازی قرار دارید. در حال حاضر فضای کاری فقط و فقط برای یک پلت فرم برای گوشی های غیر اپل در جهان وجود دارد و این یعنی چیزی به ارزش 400 میلیارد دلار! که باید از گوگل به مایکروسافت منتقل می شد."

در سال 2017 بیل گیتس ابراز داشت که از یک گوشی اندرویدی استفاده می کند، اما نوع آن را مشخص نکرد. 

البته این اولین گافی نیست که بیل گیتس آن را پذیرفته است. در سال 2013، او گفت که کلید ترکیبی ctrl+alt+del، که به کاربران اجازه ورود به ویندوز و دسترسی به task manager را می دهد، اشتباهی بود که طراح صفحه کلید IBM مرتکب آن شده و تنها یک کلید برای آن ایجاد نکرده است.

 

منبع خبر: www.cnet.com

نظرات (0)

    ثبت نظر