محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

چگونه گوشی خود را برای برنامه های مخرب بررسی کنیم؟

چگونه گوشی خود را برای برنامه های مخرب بررسی کنیم؟

اخیرا یک باگ امنیتی در برنامه واتساپ پیدا شد که توسط آن هکرها می توانستند از راه دور برنامه های جاسوسی را بر روی دستگاه های iOS یا Android نصب کنند، بدون اینکه حتی مالک تلفن متوجه شود.

البته واتساپ این حفره امنیتی را با انتشار یک بروزرسانی برای اپ و همچنین در سرورهای خود مرتفع کرد. اگر هنوز واتساپ خود را بروز رسانی نکرده اید، این کار را سریع تر انجام دهید.

این حفره به وجود آمده در برنامه واتساپ این نکته را یادآوری می کند که امنیت گوشی خود را جدی گرفته و یک بار دیگر گوشی خود را برای بررسی برنامه های مخرب اسکن کنید.

سرویس سپر امنیتی گوگل (Google Play Protect) هر روز تا 50 میلیارد برنامه را بررسی می کند تا برنامه های مخرب را شناسایی و حذف کند. اولین بار که این سرویس معرفی شد، فقط برنامه هایی را اسکن می کرد که از طریق فروشگاه پلی (Google Play Store) نصب شده بودند. اما هم اکنون همه برنامه های نصب شده روی گوشی اندرویدی را فارغ از اینکه از کدام منبع نصب شده اند بررسی می کند.

اگرچه اخیرا از این سرویس هم در راستای تحریم های آمریکا سوءاستفاده های سیاسی شده، که مسئولان کشور را به این فکر انداخته که یک سیستم عامل ایرانی بر پایه اندروید منتشر کنند. متن خبر اندروید ایرانی را از اینجاپیگیری کنید.

با این وجود ایده خوبی است که مطمئن شویم این سرویس روی گوشیمان فعال است و بررسی مجددی روی برنامه های نصب شده داشته باشیم.

 

مشاهده آخرین موارد اسکن شده

برای اینکه آخرین برنامه های اسکن شده روی گوشی تان را ببینید، برنامه Play Store را باز کرده و از طریق منوی آن گزینه Play Protect را انتخاب کنید.

 

 

در اینجا لیستی از آخرین اسکن های انجام شده، برنامه های مخرب و گزینه اسکن دستگاه را مشاهده می کنید.

 

بررسی امن بودن برنامه

زمانی که می خواهید برنامه ای را از طریق Play Store نصب کنید، این برنامه ابتدا اسکن شده و نتیجه به شما نمایش داده می شود. امن بودن برنامه با عبارت Verified by Play Protect به شما اعلام می شود.

 

 

بروزرسانی برنامه ها

در پنجره بروزرسانی برنامه ها هم این امکان فراهم شده که امنیت برنامه ها بررسی و گزارش داده شود.

 

 

 

نظرات (0)

    ثبت نظر