محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

طراحی وبسایت در گروه طراحی زام دیزاین

طراحی وبسایت در گروه طراحی زام دیزاین

طراحی وبسایت یکی از حرفه ترین فعالیت های گروه طراحی زام دیزاین می باشد که مطابق با استاندارهای روز دنیا، مجموعه ای از خدمات و نیازهای کاربران را در قالب صفحات گرافیکی به نمایش می گذارد. فرقی نمی کند از کدام روش طراحی سایت استقبال می کنید، زام دیزاین با تخصص بر شیوه های طراحی وبسایت، آنچه را که مد نظر متقاضیان سایت می باشد را طراحی و ایده های  مورد نظر را اعمال می کند. اگر قصد دارید برای معرفی تجارت و رشد کسب و کارتان در اینترنت، وبسایت طراحی کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله با بررسی انواع روش های طراحی سایت می توانید با دید بازتری شیوه ی مناسب برای طراحی سایت خود را انتخاب کنید، ضمن اینکه در انتها با اصول و مراحل طراحی سایت آشنا می شوید.

انواع روش های طراحی وبسایت

سایت استاتیک

سایت استاتیک یا ایستا اولین وبسایتی بود که در دنیای مجازی طراحی شد. قطعا وبسایت های قدیمی تر امکانات کمتری نسبت به سایت های پیشرفته دارند اما هنوز هم برای برخی از شرکت ها که می خواهند در حد معرفی در دنیای مجازی دیده شوند، کاربرد دارد. طراحی سایت استاتیک نسبت به سایر روش ها هزینه کمتری دارد اما با توجه به کارایی اش در دنیای مدرن امروزی مقرون به صرفه نیست.

در طراحی سایت استاتیک توسط گروه طراحی زام، تمام اطلاعات به صورت جامع در همان ابتدا گردآوری می شوند و توسط طراح وب در صفحه وبسایت آپلود می شوند. از معایب روش طراحی ایستا، عدم تغییرات کلی و افزودن بخش های جدید می باشد و تغییرات باید به حدی باشد که ساختار اصلی سایت تغییر نکند. در نظر داشته باشید که سایت استاتیک پنل مدیریتی ندارد و برای ویرایش سایت حتما باید از کسی که سایت را طراحی کرده بخواهید اینکار را برایتان انجام دهد.

سایت نیمه داینامیک

سایت نیمه داینامیک یا نیمه پویا، نسل بعدی سایت های استاتیک می باشند که با قابلیت های بیشتری توسط گروه طراحی زام، پیاده سازی می شوند. سایت های نیمه پویا همچنان مانند طراحی ایستا، برای شرکت هایی که نیاز به بروزرسانی و تغییر اطلاعات ندارند ساخته می شود با این تفاوت که در سایت های نیمه داینامیک قابلیتی برای ارائه کالا یا خدمات از طریق راه های ارتباطی با مشتریان در بخشی از سایت افزوده می شود. 

سایت داینامیک

سایت داینامیک همانطور که از نامش پیدا است پویا و زنده می باشد، در این روش گروه طراحی زام هیچگونه حد و مرزی برای گسترش سایت ندارند و می توانند هر تعداد صفحات دلخواه را به سایت اضافه کنند. سایت داینامیک بیشتر برای شرکت هایی که می خواهند روزانه بصورت آنلاین با مخاطبان در ارتباط باشند مناسب است. اگر می خواهید در هر بازه زمانی سایت خود را بروز رسانی کنید و نیاز به یک منبع اطلاعاتی وسیع در سایت خود دارید، طراحی سایت داینامیک را پیشنهاد می کنیم. در سایت های پویا، یک گزینه به نام پنل مدیریتی طراحی می شود که سکان هدایت سایت را به مالک آن می سپارد.

در این روش دیگر نیازی نیست برای بروز رسانی یا اعمال تغییرات، با اعمال هزینه های جداگانه از طراح وبسایت کمک بگیرید، بلکه خودتان می توانید بخش هایی را به آن اضافه یا حتی حذف کنید. قابلیت بروز رسانی اطلاعات یکی از مهمترین ویژگی های سایت های داینامیک می باشد که برای سئو کردن سایت در موتور جستجو گوگل الزامی است.

برنامه های قبل از طراحی وبسایت

  1. نیازسنجی: اولین مرحله برای داشتن یک وبسایت قوی، نیاز سنجی و بررسی امکانات و اطلاعاتی است که می خواهید در اختیار مخاطبان قرار دهید. این مرحله با همکاری مالکان سایت انجام می گیرد تا زمانیکه به تأیید نهایی برسد و در قالب یک پروپوزال دقیق برای طراحی سایت مورد استفاده قرار بگیرد.
  2. بررسی محتوا: بعد از نیاز سنجی نوبت به متخصصین گروه طراحی زام دیزاین می رسد که محتواهای موجود در سایت نظیر متن، لوگو، رنگ سازمانی، متن درباره ما و هرآنچه قرار است داخل سایت به نمایش دربیاید را آنالیز و نتیجه نهایی را به صاحب سایت اعلام کنند، اگر در این مرحله طرفین به توافق برسند، کار طراحی سایت شروع می شود.

مراحل طراحی وبسایت توسط گروه حرفه ای زام

گروه طراحی زام سفارشات مختلفی از سراسر کشور برای طراحی سایت می پذیرند، با اینکه کاربری وبسایت ها فرق می کند، اما در طراحی وبسایت مراحل یکسانی طی می شود که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

طراحی قالب اولیه

بعد ازینکه نیازسنجی و محتواهای موجود در سایت به تصویب رسید، طراحی قالب اولیه شروع می شود. در طراحی قالب اولیه، طراح با استفاده از ایده ها و تجربیات خود شروع به طراحی می کند و  تمام  جزئیات و محتواهای بررسی شده را در بخش های مختلف سایت قرار می دهد. در این مرحله هر آنچه از رنگ سایت، محل قرار گرفتن لوگو، صفحات مختلف و غیره در ذهن ها بود به تصویر کشیده می شود. در شمایل سایت بخش هایی نظیر صفحه اول، درباره ما، تماس با ما، بلاگ و هرآنچه که قرار است کابران مشاهده کنند طراحی می شود و پس از اتمام برای تأیید به دست صاحب سایت می رسد.

ویرایش قالب طبق نظر مشتری

در این مرحله طرح اولیه سایت به دست صاحب آن می رسد تا نظرات و پیشنهادات خود را اعمال کند، به هر حال ایده ها و تغییراتی در ذهن صاحبان سایت است که اگر اعمال شود منجر بفروش بیشتر می شود. تغییراتی که در این مرحله اعمال می شود در دو زمینه ظاهر سایت UI)) و تغییرات بر اساس تجربه کاربری UX)) صورت می گیرد و این روند می تواند در طی چند مرحله انجام گیرد. در طراحی سایت، قالب اولیه باید طبق نظر مالکان سایت طراحی شود، بنابراین پس از تصویب و تأیید نهایی، وارد مرحله طراحی قالب اصلی سایت می شویم.

طراحی قالب اصلی

در این مرحله طرح اولیه در قالب اصلی قرار می گیرد و جزئیات مختلف آن نظیر دیزان، رنگ ها، نشان تجاری و کلیه عناصر بصری بر طبق اصول طراحی حرفه ای سایت پیاده سازی می شوند. جالب است بدانید که در این مرحله صاحب سایت تنها می تواند 30 درصد تغییرات را ایجاد کند و ایده های اصلی بر طبق موضوع تجاری و کسب و کارهای صاحبان سایت توسط طراح وبسایت اعمال می شود. بعد از اینکه تمام جزئیات گرافیکی سایت به تصویب کارفرما رسید، وارد مرحله کد نویسی می شویم.

کدنویسی و برنامه نویسی سایت

همانطور که کاربری یک ساختمان نیاز به اسکلت آهن دارد، کالبد طراحی سایت هم با کدنویسی شکل می گیرد، بنابراین اگر با دقت انجام نشود نمی توان بر استواری آن تکیه کرد. کدنویسی مهمترین بخش طراحی سایت می باشد که نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد و بهتر است برای بهینه کردن کد نویسی از تکنولوژی های روز دنیا استفاده کنید. برنامه نویسی سایت با ترکیبی از زبان های کدنویسی HTML، CSS،JQueryوJava script صورت می گیرد.

متخصصین حرفه ای گروه طراحی زام بر طبق اصول و تعهدات کاری از کدها و قالب های آماده در برنامه نویسی استفاده نمی کنند بلکه تک تک کدها توسط تیم طراحی سایت نوشته می شوند، به همین جهت می تواند در سریع ترین زمان خطاهای موجود در سایت را شناسایی و رفع کنند.

انوع طراحی وبسایت های اینترنتی

  • طراحی وبسایت خدماتی
  • طراحی وبسایت فروشگاهی
  • طراحی وبسایت شرکتی
  • طراحی وبسایت شخصی
  • طراحی وبسایت اطلاع رسانی
  • طراحی وبسایت تفریحی
  • طراحی وبسایت اجتماعی
  • طراحی وبسایت علمی
  • طراحی وبسایت کاربردی
  • طراحی وب سایت درآمد زایی

طراحی وبسایت با بهترین کیفیت و اصول سئو

زمانی یک سایت می تواند در بازار داغ تجارت اینترنتی موفق شود که بر طبق اصول سئو طراحی شده باشد. در این روش از تکنیک ها و اصولی در طراحی سایت استفاده می شود که برای موتور جستجو گوگل ارزشمند است و به سایت شما جایگاه ویژه ای می دهد. اگر سایت شما موفق شود جایگاه بالایی در گوگل کسب کند می تواند در میان رقبای تجاری اش بدرخشد. در نظر داشته باشید که پیاده سازی اصول سئو کار آسانی نیست اما با مهارت، تجربه و خلاقیت مهندسین گروه طراحی زام قابل پیش بینی است. جالب است بدانید که هر چقدر عملکرد بهتری در سئو سایت داشته باشید، ترافیک سایتتان بالاتر و منجر به فروش بیشتر محصول یا خدمات می شود.

نظرات (0)

    ثبت نظر