محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

طراحی سایت فروشگاهی در زام دیزاین

طراحی سایت فروشگاهی در زام دیزاین

امروزه در همه جای جهان، مردم از کوچک تا بزرگ با اینترنت اشنا هستند. در کشور خودمان ایران حدود 89 درصد مردم به اینترنت دسترسی داشته و از ان استفاده میکنند. همچنین حدود 46 درصد این افراد فقط از فروشگاه های اینترنتی خرید می کنند و این رقم همچنان رو به افزایش است. پس اگر میخواهید فروش خود را بیشتر کنید، داشتن سایت فروشگاهی را نباید نادیده بگیرید. ما در این راه همراه شما خواهیم بود.

 

چرا فروشگاه اینترنتی؟

مهم ترین ویژگی یک سایت فروشگاهی امکان دسترسی از هر جایی و به آسان‌ترین شکل است. ایران تقریبا 80 میلیون جمعیت دارد که 89 درصد یعنی 71میلیون نفر درحال استفاده از اینترنت هستند و 36 میلیون نفر یعنی تقریبا 50 درصد این افراد تنها از سایت های فروشگاهی خرید میکنند و این تعداد نیز درحال افزایش است.

می‌توان گفت به زودی کسب و کار های سنتی و کوچه بازاری جای خود را به کسب و کار های انلاین میدهند. پس برای اینکه از این رقابت جا نمانیم باید هرچه سریعتر فکری برای طراحی سایت فروشگاهی خود کرده و از رقبای خود پیشی بگیریم.

 

طراحی سایت فروشگاهی

اگر درحال خواندن این مطلب هستید پس احتمالا تصمیم دارید با فروشگاه اینترنتی ، کسب و کار خودتان را توسعه داده و رونق ببخشید. اما قبل از شروع این کار باید به شما یاداوری کنیم که سایت های زیادی با شما رقابت میکنند. اما خوشبختانه شرکت زام دیزاین با افراد متخصص و مجرب در طراحی، برنامه نویسی، بهینه سازی سایت (سئو) و... کار را برای شما اسان کرده تا راحت از رقبای خود پیشی بگیرید.

برای داشتن یک سایت فروشگاهی خوب بهتر است به جای استفاده از طرح ها و قالب های اماده برای سایت از طراحی اختصاصی و سفارشی استفاده کنید تا یک سایت با دیزاین خاص و طراحی منحصر به فرد داشته باشید. ما این کار را برای شما انجام میدهیم و سایتی با سلیقه شما و طبق نیازمندی های شما طراحی خواهیم کرد.

 

تفاوت Framework و cms چیست؟

 

در طراحی سایت 2 روش وجود دارد یکی استفاده از سیستم مدیریت محتوا (cms) است و روش دوم طراحی سایت اختصاصی با  framwork.
در سیستم مدیریت محتوا نیازی نیست که برای طراحی سایت فروشگاهی کد نویسی انجام داد. با استفاده از قالب های اماده می توان در مدت زمان کم پیاده‌سازی وب سایت خود را به اتمام رساند.

با این حال قالب اماده خیلی قابل تغییر نیست و نمیتوان به طور ازادانه چیزی به ان اضافه یا کم کرد. به همین دلیل توانایی چندانی در ویرایش سایت به سلیقه خود نخواهمیم داشت. همچنین با استفاده از سیستم مدیریت محتوا و قالب های اماده سایت امنیت بالایی ندارد.

 ناگفته نماند در صورتی که اطلاعات و تخصص کافی در زمینه استفاده از CMS نداشته باشید سرعت سایت کاهش پیدا میکند و سئو سایت به خوبی انجام نمیشود که این برای جذب مشتری مناسب نیست. همچنین به دلیل اینکه قالب ها برای همه در دسترس هستند باعث میشود که سایت فروشگاهی شما به لحاظ ظاهری مشابه بعضی از سایت های دیگر باشد.

چندین سیستم تولید محتوا وجود دارد مانند: وردپرس، جوملا، دروپال، اکسپرشن انجین و.... که معروف ترین انها وردپرس است.

در طراحی اختصاصی، سایت با کد نویسی طراحی می شود به همین دلیل هر تغییری میتوان در ظاهر سایت ایجاد کرد و هرطور که میخواهیم ان را بسته به سلیقه خود طراحی کنیم. به این ترتیب سایتی با طراحی خاص و منحصر به فرد خواهیم داشت، همچنین بهینه سازی سرعت سایت و انجام تولید محتوا و سئو به بهترین شکل انجام می شود.

در کل بهترین روش برای طراحی سایت به خصوص سایت فروشگاهی استفاده از طراحی اختصاصی است چون میتوان با اختیار کامل یک سایت زیبا و جذاب برای جذب مشتری طراحی کرد.

 

سایت واکنش گرا (Responsive)

امروزه استفاده از تلفن همراه هوشمند بسیار افزایش یافته و اکثر مردم ترجیح می دهند کارهای خود را از طریق تلفن همراه هوشمند خود انجام دهند. تعداد کسانی که فقط از تلفن همراه یا تبلت استفاده میکنند بیشتر از کسانی هستند که از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده میکنند.

به همین دلیل بسیار مهم است که سایت واکنش گرا باشد. یعنی سایت بر روی هرسیستم عاملی به بهترین شکل نمایش داده شود. این امر در فروش محصولات خیلی کمک می کند. زیرا ممکن است فردی به کامپیوتر  دسترسی نداشته باشد یا در موقعیتی باشد که دسترسی به کامپیوتر ممکن نباشد یا اصلا سیستمی نداشته باشد پس باید بتواند با موبایل وارد سایت شده و محصولات را مشاهده و خریداری کند.

یکی از اصولی که زام دیزاین در طراحی های خود دارد، رسپانسیو بودن وب سایت است.

 

چه محصولاتی بیشترین فروش را دارند؟

 

اگر تصمیم نگرفته اید که چه محصولی را در سایت فرشگاهی خود عرضه کنید ما چند تا از پرفروش ترین محصولات را به شما پیشنهاد میکنیم.

کالاهای FMCG

fmcg مخفف Fast Moving Consimer Goods کالاهایی هستند که در روزمره انسان استفاده میکند ، این کالا ها سود کمی دارند اما به دلیل نیاز همه به انها فروش بالایی دارند.

 

۱- پوشاک

پوشاک از جمله کالاهایی است که مورد استفاده همه انسان هاست و فرقی نمیکند که مشتری مرد باشد یا زن ، کودک یا نوجوان حتی سالمند. امروزه به دلیل صنعت مد ، مردم به دنبال خرید و دریافت پوشاک و لباس های زیبا ، جدید و مد روز هستند. به همین دلیل اگردر سایت، لباس های باکیفیت با برند های اشنا و همچنین زیبا و مد قرار داد میتوان به سود و فروش زیادی رسید.

 

۲- اکسسوری

همانطور که گفتیم صنعت مد مردم را به دنبال محصولات مد و جدید هدایت می کند و محصولات اکسسوری هم از این قاعده مستثنا نیست. به همین دلیل جزء پرفروش ترین محصولات به شمار می رود. اکسسوری شامل محصولاتی مثل: جواهرات، زیورالات، دستبند، انگشتر و... است. بیشتر خریداران محصولات اکسسوری خانم ها هستند.

 

۳- لوازم دیجیتال

میتوان گفت یکی از پر سود ترین و پر فروش ترین محصولات، لوازم دیجیتال است. همانطور که میدانید علم و تکنولوژی درحال پیشرفت است و داشتن یک تلفن همراه ساده،  یک لپ تاپ یا کامپیوتر اهمیت زیادی دارد ، مردم به این محصولات نیاز دارند چون همه از این وسایل استفاده می کنند. این محصولات فقط موبایل یا لپ تاپ نیستند و میتوان وسایلی از قبیل هارد، موس و کیبورد، هندزفری، هدفون، گارد محافظ موبایل، محافظ هارد، کابل برق کامپیوتر، مودم، گجت ها و..... درسایت فروشگاهی خود قرار داد.

 

۴- محصولات ارایشی و بهداشتی

این دسته از محصولات فروش خوب و سود بالایی را  به همراه دارند ، برای موفقیت درفروش این محصولات باید از برند های اشنا ، معتبر و مطمئن در سایت فروشگاهی خود استفاده کرد  ، بیشتر مشتریان این محصولات بانوان هستند.

 

۵- لوازم خانگی

لوازم خانگی نیز سود خوبی به همراه دارد، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی بزرگ مثل دیجی کالا درصد زیادی از سود خود را از فروش لوازم خانگی بدست می اورند ، لوازم خانگی گزینه خوبی برای فروش در سایت فروشگاهی به شمار می روند. البته این محصولات جزء   دسته FMCG قرار نمیگیرند.

 

۶- خوراکی و اشامیدنی

با داشتن این محصولات در سایت خود میتوان هر شخصی را مشتری خود در نظر گرفت، شما می‌توانید از ساده‌ترین محصولات مانند روغن و برنج و… تا محصولات خاصی مثل عسل طبیعی،  ژل رویال، موم و … را در فروشگاه اینترنتی خود عرضه کنید.

 

راز موفقیت

خیلی از افراد فکر میکنند با قراردادن محصولات در سایت فروشگاهی خود می توانند به فروش ایده الی برسند. درواقع وقتی کالایی را برای فروش انتخاب کردید باید سایت هایی که خوش نام هستند و محصولاتی مانند محصولات شما را می فروشند را برسی کنید تا متوجه شوید چه کالایی بیشترین فروش را دارد و از چه استراژی باید استفاده کرد (این کار را می‌توانید به زام دیزاین در بخش سئو بسپارید) ، همچینین بهتراست درباره کالایی که میفروشید اطلاعات کاملی داشته باشید.

 

انواع طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه اینترنتی کالاهای فیزیکی: در چنین سایت هایی  محصولات قابل لمس هستند و می توان به این محصولات عنوان کالا را داد.

فروشگاه اینترنتی کالاهای غیر فیزیکی: دراین سایت ها محصولاتی همچون فایل pdf، فایل صوتی، کتاب‌های صوتی، بازی و فایل هایی که باید دانلود کرد و نمیتوان آن‌ها را لمس کرد یا از نزدیک دید قرار میگیرد.

 

ویژگی‌های یک وب سایت فروشگاهی خوب

برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی خوب و موفق، پارامترهای زیادی نقش دارند که در این بخش به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 

۱- لوگو سایت فروشگاهی

داشتن لوگو یکی از مهم ترین عوامل برای جذب مشتری به حساب می اید، لوگو شما باید زیبا و منحصربه فرد باشد و درذهن مشتری ماندگار باشد.

 

۲- لینک شبکه های اجتماعی

مهم ترین روش برای جذب مشتری و فروش بیشتر، داشتن شبکه های اجتماعی است ، با کمک این شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام میتوان فروشگاه اینترنتی خود را به  افراد بیشتری معرفی کرد و با استفاده از این شبکه های اجتماعی  محصولات جدیدی که در فروشگاه اینترنتی خود اضافه کرده اید را به گوش مشتریان خود برسانید. 
این را حتما در نظر بگیرید که باید لینک سایت را در شبکه اجتماعی مثل بایو پیج اینستاگرام و لینک پیج اینستاگرام را در سایت قرار داد.

 

۳- جشنواره ها و تخفیف ها

برای جلب توجه باید گاهی اوقات جشنواره ها، تخفیف ها یا قرعه کشی هایی برگزار کرد تا مشتری برای خرید هر چه بیشتر از سایت تشویق شود. 

 

۴- امکان ثبت نام و داشتن سبد خرید

باید در فرایند ثبت نام درسایت شماره تلفن،نام و نام خانوادگی را از مشتری دریافت کرد تا خبر های مهم را علاوه براینکه در فضای مجازی قرار میدهیم، به مشتری پیامک هم ارسال کنیم چون ممکن است بعضی افراد دسترسی به اینترنت نداشته باشند.
داشتن سبد خرید بسیار مهم است چون اگر یک مشتری کالایی را انتخاب کرده باشد اما تصمیم خرید کالا را در ان لحظه نداشته باشد، با داشتن سبد خرید شما اجازه نمیدهید که مشتری ان محصول را گم کند و یا فراموش کند. بهتر است این عملیات به گونه ای انجام شود تا مشتری فقط با قرار دادن کالا در سبد خرید توانایی خرید را داشته باشد.

 

۵- پشتیبانی

 

داشتن پشتیبانی، بسیار در جلب اعتماد مشتری اهمیت دارد. زیرا با داشتن پشتیبانی، تضمین می شود که این سایت واقعی است و کلاه برداری در کار نیست و ما اماده هستیم که به سوالات مشتری به طور 24 ساعته پاسخ دهیم و مشکلشان را حل کنیم.

 

۶- ارسال سریع و رایگان یا ارزان

خیلی اوقات پیش می‌آید که افراد تصمیم به خرید یک کالا می گیرند ولی به دلیل هزینه بالای ارسال یا دیر رسیدن کالا ، پشیمان می شوند و ما مشتری خود را ازدست می دهیم. معمولا فروشگاه های اینترنتی از پست پیشتاز استفاده میکنند، اگر شما روش بهتری دارید حتما استفاده کنید.

 

۷- روش پرداخت

داشتن درگاه پرداخت آنلاین یکی از ساده‌ترین روش‌های پرداخت هزینه کالاست. همچنین در صورتی که امکان پرداخت در محل را برای مشتریان فراهم کنیم طیف دیگری از کاربران را مشتری خود کرده ایم.

 

۸- نماد اعتماد

یکی از مواردی که در به دست اوردن اعتماد مشتری تأثیر زیادی دارد، نماد الکترونیکی اعتماد یا enamad است. همچنین تاییدیه عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی دیگر نمادی است که می‌توان برای سایت تهیه کرد. این موارد باعث می‌شود مشتری با خیالی اسوده تر، ازسایت خرید کند.

 

۹- نوشتن اطلاعات کامل محصول

باید همیشه در سایت اطلاعات کاملی راجع به محصول توضیح داده شود تا مشتری متوجه باشد درحال خرید چه کالایی است. اطلاعاتی از قبیل: برند، مدل، کشور سازنده، کارایی، اندازه، قابلیت های ویژه و... اینگونه مشتری کالایی که میخواهد را پیدا کرده و خریداری میکند

 

۱۰- ثبت نظرات

باید برای تمامی محصولات توانایی ثبت نظر را قرار داد تا مردم نظرشان را در مورد ان محصول بیان کنند تا مشتری های جدید متوجه کیفیت کالا شوند و بدانند که ایا این محصول ارزش خرید دارد یا خیر.

 

۱۱- قابلیت جستجو در سایت فروشگاهی

ممکن است شخصی که وارد سایت شده به دنبال کالای مشخصی باشد پس باید سایت فروشگاهی قابلیت جست و جو داشته باشد تا مشتری در سریع ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خودرا پیدا کند.

 

آیا طراحی سایت فقط برای فروشگاه های اینترنتی است؟

خیر درواقع برای هر حوضه کاری میتوان سایت مخصوصی داشت مثل املاک، عکاسی، خبری، شرکتی، پزشکی و درمانی و...
پس نباید کسب و کار خود را محدود کرد یکی از دلایل طراحی سایت محدود نبودن به یک منطقه برای فروش یا تبلیغات است. با زام دیزاین هر سایتی با هر حوضه کاری برای شما طراحی می شود.

 

مراحل طراحی سایت فروشگاهی:

  • تحلیل نیازمندی های پروژه توسط تیم تحلیل زام دیزاین
  • طراحی اولیه قالب گرافیکی
  • ارائه طرح اولیه به مشتری و دریافت ایرادات ظاهری
  • پیاده‌سازی قالب گرافیکی وب سایت و دیتابیس
  • آپلود وب سایت روی دامنه دمو
  • تست و خطایابی
  • تحویل وب سایت و آموزش
  • پشتیبانی

 

چرا زام دیزاین؟

زام دیزاین با بیش از 8 سال تجربه کاری موفق در زمینه طراحی و پیاده‌سازی انواع وب سایت‌ها و همچنین ux، ui و seo آماده است تا پیاده‌سازی وب سایت شما را در سریع‌ترین زمان و با بهترین کیفیت به انجام برساند. شما می توانید نمونه کار های زام دیزاین را در صفحه نمونه کارهامشاهده کنید.

 

 

 

نظرات (0)

    ثبت نظر