محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

چگونه از اپلیکیشن موبایل درآمد کسب کنیم؟

چگونه از اپلیکیشن موبایل درآمد کسب کنیم؟

خیلی از اوقات برای ما این سوال پیش می آید که آیا می توان از اپ موبایل هم درآمد کسب کرد؟ اگر شما هم دنبال پاسخ این سوال هستید در ادامه مطلب به شما می گوییم چگونه از اپلیکیشن موبایل درامد کسب کرد و چگونه انرا تبلیغ کرد.

 

چرا داشتن اپلیکیشن موبایل مهم است؟

امروزه مردم بسیاری از وقت خود را به موبایل خود اختصاص می دهند و تقریبا با ان هر کاری مثل: بازی، دیدن فیلم، جست و جو، و... انجام می دهند، به طور میانگین مردم 4 ساعت و نیم در روز از موبایل استفاده می کنند که این امار نسبت به سال پیش افزایش داشته است.  پس می توان نتیجه گرفت استفاده از موبایل در بین مردم درحال افزایش است.

پس می توان از طریق موبایل درامد زیادی بدست اورد. در 3 ماه اول سال 2022 تعداد دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی به 28.3 میلیارد رسیده است. این استقبال زیاد از اپلیکیشن ها فرصت خوبی را فراهم کرده تا بتوانیم از طریق اپلیکیشن موبایل درامد کسب کنیم.

 

روش های کسب درامد از اپلیکیشن موبایل

برای رسیدن به درامد از طریق اپلیکیشن موبایل فقط طراحی و ساخت کافی نیست برای رسیدن به درامد باید روش های درست بازار یابی و جذب مخاطب را اموخت، زمانی این روش ها تاثیر خود را می گذارند که به درستی از این روش ها با توجه به کارایی اپلیکیشن استفاده شود.

مثلا برای کسب درامد از اپلیکیشن اموزشی باید در قبال دریافت مبلغی اجازه استفاده از اپلیکیشن را به مخاطب داد. نمی توان گفت راه کار مخصوصی برای یک اپلیکیشن وجود دارد و باید با ترکیب روش هایی که به شما اموزش می دهیم یک استراتژی مناسبی طراحی کرد.

کسب درامد از اپلیکیشن با تبلیغ

تبلیغات درون شبکه ای می تواند پول ساز باشد، این روش این گونه است که شما در اپلیکیشن خود تبلیغ یک اپلیکیشن دیگر را قرار می دهید و در ازای این تبلیغ مبلغی دریافت کنید. هزینه تبلیغ چند نوع می باشد:

  • هزینه به ازای هزار بازدید(CMP)
  • هزینه به ازای هر خرید(CPA)
  • هزینه به ازای هر نصب(CPI)
  • هزینه به ازای هر بازدید(CPV)
  • هزینه به ازای هر کلیک(CPC)

 

همچنین چند روش برای نمایش تبلیغ وجود دارد:

ویدئو: معمولا تبلیغات ویدئویی برای مخاطب به طور خودکار نمایش داده می شوند. اگر هدفتان این نیست که به طور خودکار نمایش داده شوند باید در ازای تماشای تبلیغ به مخاطب اعتبار یا جایزه ای داده شود مدت زمان این تبلیغات بین 10 تا 30 ثانیه است.
Interstitial: این تبلیغات در زمان خاصی و معمولا در هنگام باز کردن برنامه، به صورت Full Screen نمایش داده می شوند. این تبلیغات باید قابل بستن باشند. باید با  گذاشتن دکمه ای در قسمتی از صفحه توانایی بستن تبلیغ را داشت.
Native: این تبلیغات در کار با اپلیکیشن برای مخاطب مزاحمت ایجاد نمی کنند و به طوری از انها استفاده می شود که گویا جزء اپلیکیشن هستند، به همین دلیل روش مناسبی برای تبلیغ به حساب می اید. این تبلیغات تقریبا حکم اسپانسر شدن را دارند.
Banner: این تبلیغات به صورت بنر در بالا یا پایین صفحه قرار می گیرند  و چندان مزاحمتی برای مخاطب ایجاد نمی کنند ولی مخاطب خیلی به این تبلیغات توجهی نمی کند و راحت از کنار انها می گذرد.

 

خرید درون برنامه ای

یکی از بهترین روش ها برای کسب درامد از اپلیکیشن های موبایل خرید درون برنامه ای است.  در این روش شما باید ایتم ها، ویژگی ها و قابلیت های ویژه را پولی قرار دهید تا مخاطبان عادی که پولی پرداخت نکرده اند نتوانند از انها استفاد کنند، مانند اسکین هایی که در بازی call of duty mobile وجود دارد.
در این بازی داشتن اسکین های پولی و جذاب نماد حرفه ای بودن به حساب می اید.

 

اپلیکیشن پولی

اگر شما یک اپلیکیشن کاربردی طراحی کرده باشید حق این را دارید که روی ان قیمت بگذارید. قیمت اپلیکیشن های موبایلی بالا نیستند و هرکسی توانایی خرید اپلیکیشن را دارد. ولی تا زمانی که این حجم از اپلیکیشن های رایگان وجود دارد کمتر کسی سراغ اپلیکیشن های پولی می رود.

 

خرید اشتراک ها

این روش را می توان جایگزین پولی کردن اپلیکیشن در نظر گرفت. در این روش کاربر بعد از دانلود اپلیکیشن با پرداخت مبلغی اشتراک ماهیانه یا سالیانه را دریافت می کند و توانایی استفاده از برنامه را دارد. بهتر است تا یک مدت محدودی کاربر به صورت رایگان از برنامه استفاده کند تا  از کیفیت برنامه مطمئن شود اینگونه برای خرید اشتراک مطئمن است.

 

گوگل اد موب (Google Ad Mob)

 

گوگل ادموب پلتفرمی است که شما می توانید تبلیغات اپلیکیشن خود را در ان قرار دهید. گوگل ادموب مزایایه زیادی دارد مانند:

  • حداکثر درامد از طریق اپلیکیشن به دلار.
  • تسویه حساب و دریافت سریع پول.
  • انجام شدن خودکار کارها.
  • تبلیغ دادن به اپلیکیشن های مشابه.
  • دقت بالا در تبلیغ.

 

ارسال ایمیل

ارسال ایمیل در هر کسب و کاری مفید است، از جمله اپلیکیشن های موبایل. به وسیله ایمیل شما می توانید خبر های مهم یا قابلیت های ویژه ای که به اپلیکیشن شما اضافه شده را به گوش مخاطب های خود برسانید. اما چگونه ایمیل کاربران را دریافت کنیم؟ 

ثبت نام با ایمیل: در این روش باید برای استفاده از برنامه ایمیل خود را وارد کرد مثل pubg. اگر در این بازی ایمیل یا اکانت فیس بوک خود را وارد نکنید نمی توانید بازی را شروع کنید

وارد کردن ایمیل و پاداش دادن: برای دریافت ایمیل در بعضی از اپلیکیشن ها نمی توان اجبار کرد، به همین دلیل می توان کاربر را تشویق کرد که در ازای وارد کردن ایمیل جایزه ای بهش داده شود.

خرید اشتراک با ایمیل: در بعضی مواقع برای دریافت ایمیل باید زمانی که کاربر تصمیم گرفت اشتراکی خریداری کند، برای خرید، ایمیل و مشخصاتش را وارد کند.

 

بهترین روش کدام است؟

تبلیغات درون برنامه ای  بهترین و پربازده ترین روش است. البته نباید پرداخت های درون برنامه ای را دست کم گرفت، همچنین نباید اشتباه برداشت کرد که فقط میتوان از یک روش استفاده کرد. همانطور که گفتم شما باید با ترکیب این روش ها یک استراژی مناسب برای کسب درامد از اپلیکیشن خود پیدا کنید تا به حداکثر درامد ممکن برسید.

 

اپلیکیشین های موبایل در چه حوزه هایی استفاده می شوند؟

بازی و سرگرمی

خیلی از افراد در موبایل خود حداقل یک بازی نصب کرده اند و زمانی که کاری ندارند با موبایل خود بازی می کنند، افردی هم روزمره درحال بازی کردن هستند. اگر در این زمینه بتوانید یک بازی متفاوت جذاب و جدید خلق کنید به درامد هایی می رسید که فکرش هم نمی توانید بکنید.

اپلیکیشن فروشگاهی

شما برای داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی حتما باید یک سایت فروشگاهی هم داشته باشید. در کامپیوتر فقط از طریق سایت می شود وارد فروشگاه اینترنتی شد اما در موبایل هم از طریق سایت می شود وارد شد هم از طریق اپلیکیشن. ولی چون درسترسی به فروشگاه از طریق اپلیکیشن سریع تر و اسان تر است پیشنهاد می شود یک اپلیکیشن برای فروشگاه خود داشته باشید.

اپلیکیشن های کاربردی

این نوع اپلیکیشن ها ویژگی هایی دارند که موبایل دارای این قابلیت ها نیست و امنیت یا کار با موبایل را برای کاربر بهبود می بخشد مانند اپلیکیشن App Lock.
با استفاده از این برنامه می توانید برای دیگر برنامه های موبایلتان رمز گذاری کنید تا کسی بدون اجازه وارد انها نشود و یا ایکون برنامه هایی که نمی خواهید کسی ببیند را مخفی کنید

اپلیکیشن های اموزشی

 اگر در حوضه ای تخصص دارید و می توانید ان را به دیگران اموزش دهید می شود از طریق اپلیکیشن  اموزش های خود را به دیگران بفروشید. در ایران و کل جهان دانش اموزان و دانشجویان زیادی در حال تحصیل هستند، شما اگر یک اپلیکیشن اموزشی طراحی کنید که هرکسی در دنیا با هر زبانی بتواند از ان استفاده کند به درامد بالایی می رسید.

اپلیکیشن Duolingo نمونه بارزی از این نوع برنامه هاست. این اپلیکیشن به صورت گفتگو به شما زبان هرکشوری را اموزش می دهد.

اپلیکیشن های اجتماعی

این نوع اپلیکیشن ها بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته اند تقریبا همه افراد در موبایل خود اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، اسپاتی فای و... دارند و وقت زیادی را صرف استفاده از انان می کنند، اگر بتوانید یک اپلیکیشن اجتماعی خوب طراحی کنید به درامد بالایی می رسید. رقبا در این زمینه بسیار قدرتمند هستند و موفقیت در این نوع از اپلیکیشن ها کار راحتی نیست.

اپلیکیشن های خبری

این اپلیکیشن ها وظیفه دارند که خبر های مهم روز را به گوش مردم برسانند.  بیشتر این اپلیکیشن ها مطالب خود را از سایت های خبری دیگر جمع اوری می کنند به این دلیل مخاطبان زیادی ندارند. میتوان فقط خبر های مهم یک حوضه تخصصی را در اپلیکیشن خود قرار داد.

 

احتمال موفقیت چقدر است؟

درواقع این حجم بازدید از اپلیکیشن ها کار را راحت تر کرده با این حال افراد بیشتری هم با شما رقابت می کنند ولی اگر می خواهید به درامد بالایی برسید و از رقبای خود جلوتر باشید در کنار این روش ها کلید موفقیت، داشتن ایده های تازه و نو است. ایده باید جذاب باشد برای کسب درامد از اپلیکیشن های موبایل جذابیت بسیار مهم است چه ایده چه ظاهر اپلیکیشن. اگر این روش هایی که اموختید را در کنار جذابیت به درستی پیاده سازی کنید به درامد خوبی خواهید رسید.

نظرات (0)

    ثبت نظر