محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سئو چیست؟ چگونه باید به رتبه خوبی در گوگل رسید؟

سئو چیست؟ چگونه باید به رتبه خوبی در گوگل رسید؟

سئو و بهینه سازی سایت یک فرایند مستمر و تدریجی برای بالا بردن رتبه سایت می باشد که با انجام تکنیک های خاصی مانند: بک لینک از سایت های معتبر، تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا بر اساس اصول سئو و... می توان جزء لینک های برتر گوگل در حوزه کاری خود قرار گرفت و بازدید و ترافیک سایت را افزایش داد. زام دیزاین برای هر سایتی به طور اختصاصی سئو سایت را انجام می دهد.

 

سئو چیست؟

seo مخفف کلمه Search Engine Optimization می باشد و به معنای انجام فرایند هایی برای داشتن جایگاهی مناسب در گوگل و دیگر موتور های جستجو می باشد.

 سئو سایت 2بخش دارد، سئو داخلی و خارجی که هرکدام به نوبه خود بسیار اهمیت دارند و انجام انها ضروری است. همچنین از نظر تکنیک های انجام آن، برای سئو سایت سه راهکار وجود دارد، سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه که در ادامه ی مطلب انهارا توضیح خواهیم داد.

باید بدانید که نمی توان به تنهایی یک سایت را به نتایج بالای گوگل رساند یا باید کد نویسی و طراحی سایت را به طور کامل بلد باشیم یا تیمی برای طراحی سایت داشته باشیم، درواقع بعد از طراحی سایت و تکمیل کردن ظاهر سایت نوبت به سئو می رسد. سئو وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که خطایی در کدنویسی وجود ندارد، ظاهر سایت جذابیت لازم برای مشتری را دارد، سایت با سرعت بالا لود می شود و در نهایت با استفاده از تولید محتوا و ایجاد لینک های داخلی و خارجی در سایت، جایگاه آن را بهبود ببخشد.

اگر این وظایف به درستی انجام شوند سایت به جایگاهی خوب در گوگل خواهد رسید، ناگفته نماند که در انجام سئو سایت و رساندن ان به جایگاه های برتر گوگل، باید صبور بود و نباید توقع داشت که در مدت زمان کم به جایگاه خوبی رسید. گاهی اوقات رسیدن به جایگاهی خوب حتی 1 سال زمان می برد. البته بستگی به کسب و کار شما هم دارد، ممکن است در یک حوزه ای رقبا کم باشند و شما در مدت زمان بسیار کمتر به جایگاه برتر برسید.

 

اهمیت سئو

همه سایت های اینترنتی برای بازدید بیشتر و رسیدن به درامد بالا، سایت خود را سئو می کنند. این کار باعث می شود که لینک سایت در صدر قرار گیرد و اولین سایت مشاهده شود. قاعدتا زمانی که فرد کلمه کلیدی را جستجو می کند، وارد اولین نتیجه جستجو می شود و تقریبا هیچکس وارد سایت های پایین تر از 10 لینک اول نمی شود.
درکل هدف از سئو سایت: رسیدن به درامدی بالا، معروفیت برند، افزایش بازدید، افزایش ترافیک سایت و جلب اعتماد مشتری است.

 

انواع سئو سایت

برای سئو سایت چند روش وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح میدهیم.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید یکی از انواع روش های سئو کردن سایت می باشد در این روش برای سئو کردن سایت از تمام قوانین گوگل برای سئو سایت پیروی می کنیم و با خیالی اسوده و بدون نگرانی از پنالتی شدن، سئو سایت خودرا تکمیل می کنیم، البته با استفاده از این روش رسیدن به جایگاه خوب گوگل طول خواهد کشید اما تضمین شده است. قوانین سئو در گوگل همیشه در حال بروز رسانی و تغییر هستند اما با استفاده از این روش اگر قوانین رسیدن به جایگاه برتر گوگل تغییر کند شما می توانید به اسانی سایت خود را نسبت به قوانین جدید تغییر دهید.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه کاملا برعکس سئو کلاه سفید می باشد. در این روش شما برای رسیدن به جایگاه برتر، قوانین گوگل را نقض می کنید با استفاده از این روش، سایت به سرعت جایگاه خوبی در گوگل پیدا می کند اما ممکن است به دلیل نقض قوانین سایت، پنالتی شود. اگر از این روش استفاده شود زمانی که قوانین سئو بروزرسانی می شوند دیگر نمی توان سایت را با قوانین جدید تطبیق داد چون گوگل با بروز رسانی های قوانین سئو سعی دارد جلوی استفاده از سئو کلاه سیاه را بگیرد.

سئو کلاه خاکستری

این روش را بسیاری از سئو کارها انجام می دهند در این روش تقریبا 80 درصد سئو سایت کلاه سفید انجام می شود و تنها 20 درصد یا کمتر از سئو کلاه سیاه استفاده می شود اما برای سئو کارهای تازه کار این روش پیشنهاد نمی شود. با استفاده از این روش سایت با سرعت بیشتری نسبت به سایت هایی که فقط از روش کلاه سفید استفاده کرده اند رشد می کند و اگر به درستی از این روش استفاده شود نباید نگرانیی برای بروز رسانی قوانین سئو داشت، از جمله کار های سئو کلاه خاکستری دادن ریپورتاژ اگهی می باشد.

 

کلمات کلیدی

تقریبا هر شخصی که سوالی برایش پیش بی اید یا قصد خرید کالایی را داشته باشد به گوگل مراجعه می کند، ان کلمه ای که در گوگل جست و جو می شود را کلمه کلیدی میگویند.
 در سال های پیش برای رسیدن به جایگاهی خوب در گوگل استفاده زیاد از کلمه کلیدی در مطالب، تاثیر زیادی داشت اما امروزه گوگل این قانون را برداشته. اکنون اولویت برای کسانی است که محتوایی تولید کنند که برای مخاطب قابل فهم باشد و راحت مطلب را متوجه شوند، اما نباید اشتباه برداشت کرد که هرگز نباید از کلمات کلیدی استفاده کرد، بلکه باید به اندازه از کلمات کلیدی در مطالب خود استفاده کرد. به مقدار کلمه کلیدی که در مطلب استفاده می شود چگالی کلمات کلیدی می گویند.

 

چه کارهایی باید در سئو انجام داد؟

سئو داخلی

سئو داخلی جزء روش هایی است که بسیار در رشد سایت ما و رسیدن به جایگاهی مناسب در گوگل به ما کمک می کند، در سئو داخلی فعالیت هایی مثل:انالیز رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا، لینک سازی داخلی، ظاهر سایت، منو استاندارد و .... انجام می شود که بسیار مهم هستند، شما به هیچ عنوان نمی توانید بدون استفاده از سئو داخلی به رتبه خوبی در گوگل برسید. تمام  فعالیت های سئو داخلی (on page seo) درون سایت انجام می شود. 
پس باید تغییراتی که در سایت انجام می دهیم برای سایت مفید و برای مخاطب جذاب باشد.

سئو خارجی

درواقع قسمت اصلی سئو خارجی (off page seo) بک لینک ها هستند. بک لینک یعنی سایتی که معتبر است و در حوضه کاری شما فعالیت می کند، لینکه سایت شمارا در سایت خود قرار دهد این کار بسیار به بازدید سایت شما کمک می کند همچنین گوگل شمارا به عنوان یک سایت معتبر شناسایی می کند.
 می توان گفت یکی از اصلی ترین روش ها برای رسیدن به جایگاه برتر گوگل گرفتن بک لینک است. شما با پرداخت پول به بعضی از سایت های همکارمی توانید مطالبی از سایت خودتان را در سایتشان قرار دهید تا تعدادی از مخاطب های ان سایت مطلب شمارا مطالعه کرده و اگر از مطلب شما خوششان بی اید وارد سایت  شما شوند، به این کار ریپورتاژ اگهی می گویند و جزء سئو کلاه خاکستری می باشد.
می توان به فعالیت های دیگر در سئو خارجی مانند: شبکه های اجتماعی، تبلیغ و.... اشاره کرد.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال به عملیاتی می گویند که برای بهبود سایت انجام می شود مثل:کدنویسی– سئو اصولی – بهینه سازی سرعت سایت و ... سئو تکنیکال بسیار در سئو سایت اهمیت دارد شما برای هر کاری باید اول یک سایت قدرتمند داشته باشید.

 

Dwell Time چیست؟

زمانی که مخاطب وارد سایت شما می شود و مطالب شمارا مطالعه می کند، پس از خارج شدن از سایت دوباره بعد از مدتی وارد سایت می شود Dwell Time
می گویند. این عملیات هم نرخ کیلیک سایت را بالابرده و زمانی که گوگل متوجه می شود مخاطبان وارد سایت ما می شوند و مدت زیادی در سایت هستند رتبه سایت را بهبود می بخشد. اگر مخاطب بلافاصله بعد از وارد شدن ازسایت خارج شود یک امتیاز منفی برای سایت به همراه دارد.

 

پنالتی چیست؟

پنالتی سایت زمانی رخ میدهد که شما برای سئو کردن سایت قوانین گوگل را نقض کرده و بر خلاف انها عمل کنید زمانی که این اتفاق بیوفتد سایت شما برای مخاطبان نمایش داده نمی شود. این اتفاق بیشتر به دلیل استفاده از سئو کلاه سیاه میوفتد و یا استفاده از روش کلاه خاکستری با تجربه کم.

 

ایا با سئو رتبه اول حتمی است؟

به دلیل غیر قابل پیشبینی بودن رقبا و قوانین گوگل هیچ تضمینی وجود ندارد که سایت شما حتما رتبه اول گوگل شود. اگر سئو را به درستی انجام دهید و از قوانین گوگل پیروی کنید و صبر داشته باشید به احتمال زیاد جزء لینک های برتر خواهید بود.

 

تبلیغات کلیکی گوگل (ppc):

استفاده از سئو برای داشتن یک جایگاهی خوب در گوگل ضروری است ولی نباید تبلیغات را فراموش کرد. وقتی سئو سایت تکمیل می شود تقریبا 50 درصد کار انجام شده و 50 درصد دیگر تبلیغات در گوگل و شبکه های اجتماعی است.
تبلیغات در گوگل بسیار در رتبه شما تاثیر قابل توجهی می گذارد، شما وقتی در گوگل سایت خود را تبلیغ کنید دیگر جایگاه سایت مهم نیست، چون گوگل سایتی که تبلیغ می کند را به احتمال 90 درصد در لینک اول قرار می دهد ولی این رتبه همیشگی نیست.
 در تبلیغات گوگل شما مبلغی را پرداخت می کنید و نسبت به پولی که پرداخت کردید نرخ کلیک سایتتان را بالا می برید مثلا شما انتخاب می کنید تا زمانی که سایت به 1000 بار کلیک نرسیده باشد در صفحه اول یا حتی رتبه اول بماند و نسبت به کلیکی که تقاضا کردید مبلغ اندکی را پرداخت می کنید. تا زمانی که کلیک سایت شما به 1000 نرسد شما در جایگاه خود باقی می مانید و به محض اینکه سایت به اندازه کافی کلیک دریافت کرد از رتبه خود خارج می شوید.
توصیه می شود با مدیریت و برنامه ریزی برای هر یک از صفحه های سایت تبلیغ کنیم و تمام بودجه خود را خرج یک صفحه نکنیم.

 

ایا بجزء سئو راه دیگری وجود دارد؟

اگر تصمیم دارید که کسب و کار ایرنتنتی خود را شروع کنید، بدون استفاده از سئو نمی توانید موفق شوید. درواقع استفاده از شبکه های اجتماعی و تبلیغ و همچنین استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل و دیگر روش ها همگی برای تقویت سئو سایت می باشند و انجام این کارها بدون وجود سئو بی فایده است.
ممکن است که شما به وسیله شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام بتوانید درامدی کسب کنید ولی این درامد  درمقایسه با درامدی که می توان با سئو کسب کرد به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

نظرات (0)

    ثبت نظر