محبوب ترین ها
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
روانشناسی رنگ ها در طراحی
رنگ، یكی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر زندگی انسان ها است و نقشی اساسی در ایجاد ارتباط میان انسان و محیط اطراف ایفا می کند.
در رابطه با اثرات روانی رنگ ها آن ها را به دو دسته تقسیم می کنیم: رنگ های گرم و رنگ های سرد. رنگ های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی باعث ایجاد احساساتی چون آسایش و خصومت و عصبانیت می شود. رنگ های سرد مثل سبز، آبی و بنفش احساس آرامش و به همان اندازه احساس غم و ناراحتی ایجاد می کند.
همچنین رنگ ها می توانند در تصمیماتی که در طول روز می گیریم تاثیرگذار باشند.
هر رنگی به نوعی خاص روی عواطف و احساسات ما اثر می گذارد. اگر با استراتژی درستی از رنگ ها استفاده کنیم، می توانیم کاربران و مشتریانمان را وادار کنیم آنگونه که ما می خواهیم درباره کار ما و فعالیت های ما برداشت کنند.
حال بیایید اثرات و ویژگی های رنگ های مختلف را مرور کنیم:
رنگ آبی:
- ثبات و پایداری
- هماهنگی
- صلح
- آرامش
- اعتماد
رنگ قرمز:
- هیجان
- شور و عشق
- خطر
- انرژی
- فعالیت
رنگ زرد:
- شادی
- مثبت بودن
- خوش بینی
- تابستان
- اخطار
رنگ سبز:
- رشد
- باروری
- سلامتی
- سخاوتمندی
- رشک و غبطه
رنگ نارنجی:
- خلاقیت
- ماجراجویی
- اشتیاق
- موفقیت
- تعادل
رنگ سفید و مشکی:
- رازآلود
- قدرت
- ظرافت
- پیچیدگی
- ناراحتی و عصبانیت
البته ناگفته نماند که در فرهنگ های مختلف تفسیر، معنی و درک رنگ ها متفاوت است.
نظرات (0)