محبوب ترین ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

چرا داشتن وب سایت برای کسب و کار اهمیت دارد؟

چرا داشتن وب سایت برای کسب و کار اهمیت دارد؟

خیلی از افراد خرید و استفاده از وب سایت را به کسب و کار های سنتی ترجیح می دهند، اما چرا؟  امروزه تقریبا همه از اینترنت استفاده می کنند و در موتور های جست و جو مانند گوگل هرچیزی که بخواهند را جست و جو کرده و به راحتی آن را پیدا می کنند. تاحدی که حتی وسایلی که می توانند به سادگی از مغازه ها تهیه کنند را از طریق سایت ها سفارش می دهند. همچنین می توان گفت تقریبا هرشرکتی یک وب سایت مخصوص خودش را دارد اما چرا؟ با داشتن وب سایت دیگر محدودیت مکانی وجود ندارد و هرکس از هرجای دنیا می تواند درباره شرکت و کسب و کاری که دارای وبسایت باشد اطلاعات کسب کند و با آن اشنا شود. سایت بسیار ویژگی ها و مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه مطلب به انها اشاره می کنیم.

 

دلایل اهمیت وب سایت برای کسب و کار

 

وجود وبسایت برای یک کسب و کار بسیار بیشتر از آنچه که تصور کنید ضروری است. تصور کنید شما یک کسب و کار برای خود دارید و مشتریان شما فقط افرادی هستند که به محل کار شما نزدیک هستند و افراد دیگر که کمی دورتر باشند از وجود شما اطلاعی ندارند یا از شما خرید نمی کنند. ولی دقیقا رقیب شما به دلیل داشتن یک سایت، بین مردم شهر یا حتی کشور معروفیت و اعتبار کسب کرده و از همه جای کشور مشتری دارد، حالا به نظر شما کدام یک از این ها موفقیت بیشتری خواهد داشت.

 

نداشتن محدودیت زمانی و مکانی

با داشتن سایت برای یک کسب و کار دیگر نیازی نیست که خدماتی که ارائه می شود را محدود به یک منطقه کرد و می توان به کل کشور یا حتی خارج کشور کسب و کار را توسعه داد. درحالت عادی هر کسب و کاری نمی تواند 24 ساعته فعالیت کند چون انسان اصلا توانایی چنین کاری را ندارد، به همین دلیل زمانی که کار متوقف می شود طبیعتا مشتریان از دست می روند ولی با داشتن یک سایت می توان در روز به طور 24 ساعته فعالیت کرد و دیگر نگرانی از دست دادن مشتریان وجود ندارد.

 

مقرون به صرفه

یکی از ویژگی های مهم سایت مقرون به صرفه و ارزان تر بودن نسبت به فروشگاه فیزیکی است. برای تاسیس یک فروشگاه باید هزینه های کلانی از قبیل هزینه اجاره، هزینه ساخت فروشگاه و تجهیز آن و ... را پرداخت کرد، ولی برای طراحی یک سایت فقط خرید هاست، دامنه و سفارش طراحی سایت کفایت می کند. یکی از رازهای موفقیت در تجارت، صرف هزینه کمتر و داشتن سود بالاست که با داشتن یک سایت این کار عملی می شود.
البته داشتن یک فروشگاه فیزیکی مزیت محسوب می شود و وجودش خالی از لطف نیست. یکی از مزیت های مهمی که داشتن فروشگاه به همراه دارد جلب اعتماد مشتری است.

 

دسترسی راحت به سایت

برای هر کسب و کاری مهم ترین فاکتور قابل دسترس بودن است . افراد به راحتی می توانند فقط با یک جستجو در گوگل به سایت شما دسترسی داشته باشند که این یک برتری بزرگی نسبت به کسب و کار های سنتی محسوب می شود.
همچنین کار با سایت برای مشتریان بسیار راحت است البته این موضوع بستگی به سئو و UX و UI سایت دارد.
برای دسترسی راحت تر به سایت در گوگل باید قوانینی مانند سادگی دامنه سایت را در نظر گرفت تا افراد راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند.

 

بازاریابی با وب سایت

 

هر کسب و کاری بعد از تاسیس باید شروع به تبلیغ کند تا مردم از وجود آن اگاه شوند. ولی تبلیغات هزینه های زیادی را به همراه دارد که هرکسی توانایی تامین این هزینه ها را ندارد. در سایت تقریبا هیچ هزینه ای برای تبلیغ لازم نیست. 
برای اینکه در گوگل به شهرت رسید باید جزء لینک های برتر بود. زمانی که کاربر در گوگل واژه ای را جست و جو می کند تعدادی سایت را گوگل به کاربر نمایش می دهد و اکثر کاربران وارد 3 لینک اول می شوند اما چگونه باید جزء لینک های برتر بود؟. اگر میخواهید جزء لینک های برتر باشید باید با سئو سایت اشنا باشید که ما در مقاله «سئو چیست؟» درباره سئو به شما توضیح داده ایم.

 

نمایش خدمات و محصولات

با داشتن وب سایت می توان تمام خدمات و محصولات را به کاربر نمایش داد و این عملیات به سریع ترین روش ممکن انجام می شود. درحالت عادی مشتری فقط باید به فروشگاه مراجعه کند تا بتواند اطلاعاتی راجع به فروشگاه و محصولاتش کسب کند که این عملیات نسبت به سایت خیلی بیشتر زمان میبرد.

 

ارتباط با کاربر

ارتباط با مشتری از طریق وب سایت بسیار راحت تر است و البته این ارتباط می تواند دوطرفه هم باشد. یکی از ترفند ها برای فروش بیشتر ارتباط مناسب با مشتری است که بخش وسیعی از ارتباط، بستگی به نوع محتوا نویسی سایت دارد که در مقاله «محتوا چیست» می توانید نحوه محتوا نویسی را بیاموزید. برای فروشگاه های فیزیکی ارتباط فقط به صورت حضوری ممکن است ولی با وجود سایت کاربر می تواند در هر زمانی و نظراتش و پیشنهاداتش را به صورت آنلاین بیان کند و به راحتی با برند آشنا شود که این یک برتری نسبت به کسب و کارهای سنتی محسوب می شود.

 

کسب درآمد از چند روش

 

با داشتن یک وب سایت فروشگاهی، شرکتی و یا هرسایت دیگری،  راه های درآمد زایی محدود به ارائه خدمات یا فروش محصولات به مشتری نیس.، راه های دیگری هم مانند تبلیغ کردن وجود دارد تا از سایت درامد کسب کرد.

 

اطلاع رسانی سریع

اطلاع رسانی به مشتریان بسیار اهمیت دارد. چه راه هایی وجود دارد که محصولات جدید فروشگاه و تخفیف ها و جشنواره ها را به گوش مشتریان رساند؟
ممکن است این امر با پخش تراکت و بنر ها امکان پذیر باشد ولی 100 درصد مشتریان فروشگاه را نمی توان از این موضوع اگاه کرد. ولی با گذاشتن مطلبی در سایت و یا ارسال ایمیل و پیامک برای کاربران سایت می توان به راحتی خبر های مهم را به تمامی مشتریان اطلاع رسانی کرد.

 

نتیجه گیری

اگر به دنبال بیشرفت در حوزه کاری خود هستید و قصد دارید از رقبای خود پیشی بگیرید و به حداکثر درآمد ممکن در حوزه ای که فعالیت می کنید برسید باید یک وب سایت خوب داشته باشید. وب سایتی که هم جذابیت های بصری و زیبایی ظاهری را داشته باشد و هم از نظر راحتی استفاده UX خوبی داشته باشد. زام دیزاین با داشتن نیروهای متخصص در امر طراحی، پیاده سازی و بهینه سازی وب سایت و همچنین سئو و تولید محتوا می تواند در این مسیر به شما کمک کند تا کسب و کار خود را رونق ببخشید.
 

نظرات (0)

    ثبت نظر