سئوی محتوای تولید شده یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عوامل بر روی رتبه سایت توسط گوگل است.
اما یک محتوای باکیفیت باید چه فاکتورهایی را رعایت کند؟
و یا باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا گوگل آن را به عنوان یک محتوای با کیفیت قبول کند؟
ویژگی های یک محتوای جذاب چیست؟
برای یافتن پاسخ سوالات گفته شده با ما در زام دیزاین همراه باشید.
گوگل از طریق الگوریتم های خود وبسایت ها را رده بندی می کند یعنی به بیان دیگر وظیفه اصلی الگوریتم های گوگل بررسی کیفیت محتوای وبسایت ها می باشد.
در گذشته برای اینکه بتوانید جزو ده رتبه اول گوگل باشید کار چندان سختی نبود اما امروزه به دلیل آپدیت مداوم الگوریتم های گوگل قرار گرفتن در این رده بندی بسیار سخت گیرانه تر شده است.
پس بدیهی است که تنها سایت هایی که محتوایی با کیفیت و سئو شده را تولید می کنند، می توانند جزو لینک های برتر باشند.
برای اینکه بتوانید در وبسایت خود مطالب با کیفیت و سئو شده ای را منتشر کنید ابتدا باید با الگوریتم های گوگل آشنا باشید. (برای مطالعه بیشتر بر روی الگوریتم های گوگل کلیک کنید)
چرا سئو محتوا اهمیت دارد؟
از آنجایی که اولویت گوگل رضایت کاربرانش است؛ همواره در تلاش است تا با کیفیت ترین محتوا ها را به کاربرانش نمایش دهد.
بدیهی است که تولید محتوای سئو شده به تنهایی کافی نمی باشد یعنی برای اینکه جزو لینک های برتر باشید باید محتوایی قابل فهم و خوانا تولید کنید؛ تا کاربر بتواند بدون هیچ نوع چالشی پاسخ سوالات خود را دریافت کند.
نکاتی برای سئو محتوا:
بدیهی است که برای تولید محتوای سئو شده باید نکات خاصی را رعایت کرد تا گوگل محتوای شما را به عنوان یک محتوای با کیفیت شناسایی کند.
که در ادامه مهم ترین آنها را برای شما لیست کرده ایم.
کلمات کلیدی:
انتخاب کلمه کلیدی مناسب با موضوع مقاله یک از مهم ترین نکاتی است که باید در تولید محتوا به آن توجه داشته باشید؛ زیرا درصورت انتخاب کلمه کلیدی نامناسب، ممکن است که وبسایت شما توسط گوگل جریمه شود.
به طور کلی گوگل بر اساس کلمه کلیدی جست و جو شده نتایج را رده بندی می کند و به کاربران نمایش می دهد.
پس بدیهی است که اگر گوگل نتواند موضوع مقاله تولید شده را متوجه شود و یا اشتباها متوجه شود؛ آدرس وبسایت شما را در نتایح مرتبط نشان داده نخواهد شد.
برای جلوگیری از این اتفاق باید به اندازه کافی از کلمه کلیدی در تگ های هدینگ و یا تایتل سایت استفاده کرد.
درصورت استفاده کمتر و یا بیشتر از حد مجاز، از کلمات کلیدی ممکن است وبسایت شما توسط الگوریتم های گوگل اسم شناخته شود و جریمه شود؛ پس به چگونگی استفاده از کلمات کلیدی دقت کنید.
بدیهی است که توضیح فرآیند انتخاب کلمه کلیدی مناسب، خارج از موضوع این مقاله است.
تگ های هدینگ:
تگ های هدینگ یکی از نکاتی است که باعث به خوانایی بهتر مقالات کمک می کند.
تگ های هدینگ با حرف H شروع می شوند و به ترتیب از H1 تا H6 ادامه دارند.
H1 فقط برای تیتر استفاده می شود و بزرگ ترین اندازه را نسبت به دیگر تگ های هدینگ دارد و باید حتما یکبار از کلمات کلیدی در تگ H1 استفاده شود.
تگ های دیگر به ترتیب زیر مجموعه همدیگر هستند به عنوان مثال تگ H2 بخش های مهم مقاله است و تگ H3 زیر مجومه تگ H2 است.
بهتر است هر مقاله یک تگ H1 وحداقل یک الی دو تگ H2 داشته باشد.
تولید محتوای طولانی:
سعی کنید محتوایی که تولید می کنید طولانی باشند؛ زیرا گوگل به مقاله ها و محتوایی که دارای کلمات بیشتری هستند؛ توجه بیشتری می کند.
به طور کلی یک مقاله باید حداقل داری 500 کلمه باشد.
حد استاندارد تعداد کلمات یک مقاله بالای 1500 کلمه است.
البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید کیفیت را فدای کمیت کنید؛ زیرا ممکن است مقالاتی که کمتر از 1000 کلمه دارند، رتبه بهتری نسبت به مقالات طولانی تر کسب کنند.
بروز رسانی محتوای قدیمی:
یکی از عوامل به شدت تاثیر گذار در افزایش رتبه یک محتوا در گوگل به روز رسانی محتوا های قدیمی است.
با بروز رسانی محتوای قدیمی گوگل متوجه می شود که شما درحال تلاش هستید که محتوایی که پیشتر تولید کرده اید را کامل تر کنید؛ بدین ترتیب گوگل رتبه سایت را افزایش می دهد.
برای بروز رسانی راحت تر مقاله می توانید از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنید. از رایج ترین تکنیک های سئو کلاه سفید میتوان به تقسیم یک مقاله به چند بخش اشاره کرد؛ و پس از انتشار بخش اول بخش های دیگر را به نوبت به محتوا اضافه کرد.
البته اضافه کردن دیگر بخش ها باید در یک بازه زمانی مشخص انجام شود.
برای اینکه با تکنیک های سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری آشنا شوید حتما مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.
لینک های داخلی و خارجی:
لینک های داخلی به لینک هایی گفته می شوند که به صفحات داخلی خود سایت داده می شوند.
معمولا صفحاتی از سایت که ترافیک بیشتری جذب می کنند به دیگر صفحات سایت لینک می دهند.
بدیهی است که فقط بایدبه صفحاتی که با موضوع مقاله مرتبط هستند لینک داده شود.
در این روش با ارجا کاربران به مقالات دیگر می توان ترافیک سایت را افزایش داد.
لینک های خارجی لینک هایی هستند که مطالب آنها در وبسایت های دیگر موجود است؛ اینگونه لینک ها باعث رشد رتبه سایت می شوند. .معمولا معرفی شدن وبسایتX به عنوان منبع مقاله در سایتهای دیگر باعث افزایش ترافیک سایتX می شود.
بدیهی است که برای اینکه وبسایت ها از مقالات شما استفاده کنند، باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.
یکی از راه های بک لینگ گرفتن از سایت ها سفارش آگهی ریپورتاژ با پرداخت مبلغی به سایت های معتبر مرتبط با حوزه کاری است.
هرگز به سایت های غیر قانونی و اسپم بک لینک ندهید زیرا باعث جریمه شدن وبسایت شما می شود.
خلاصه سئو محتوا:
- سئو محتوا یکی از راه های قرار گرفتن در بین لینک های برتر است.
- اگر سئو محتوا را نادیده بگیرید امکان موفقیت شما در رقابت با سایت های دیگرغیر ممکن است.
- در این مقاله درباره نکات سئو محتوا توضیح دادیم تا متوجه اهمیت بالای این موضوع شوید.